Pentru al treilea an consecutiv, octombrie și-a păstrat statutul de „Luna Asigurărilor de Locuinţe” în România, cunoscuta campanie de informare privind asigurările obligatorii şi facultative de locuinţă desfăşurându-se şi în 2015 în întreaga ţară.
Lansat pentru prima dată în 2013, conceptul „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a urmărit, încă de la început, două obiective: pe de o parte, creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care le este expusă locuinţa şi, pe de altă parte, informarea acestora cu privire la formele de protecţie financiară pe care le oferă încheierea unei asigurări obligatorii sau facultative de locuință.
Reprezentând o amplă campanie de comunicare, cu multiple elemente axate pe diseminarea de mesaje referitoare la importanţa asigurărilor de locuinţe, „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” s-a impus rapid drept unul dintre cele mai cunoscute demersuri de informare din piaţa asigurărilor. Aceasta a fost desemnată drept cea mai bună campanie de educaţie în asigurări din 2013, în cadrul celei de-a treia ediţii a Conferinţei Asigurătorilor din România, organizată anual de UNSAR.
4 din 10 români consideră că incendiile reprezintă cea mai mare ameninţare pentru locuinţa lor
Demersul „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a fost lansat având în vedere contextul ameninţărilor catastrofelor naturale din ţara noastră, România fiind expusă, cu precădere, cutremurelor şi inundaţiilor. Catastrofele naturale nu sunt însă singurele riscuri care ameninţă locuinţele românilor, acestora adăugându-li-se un alt pericol major, incendiile, dar şi riscuri precum furturile din locuinţe. De exemplu, conform datelor oficiale furnizate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratul General al Poliţiei Române, în 2014, în ţara noastră 9.273 de locuințe au fost afectate de inundații, s-au înregistrat 29.925 de furturi din casele românilor, au izbucnit 5.999 de incendii în locuințe şi a avut loc 1 cutremur la fiecare 2 zile.
Aceste informaţii privind contextul riscurilor din România în momentul de faţă au fost dublate, la finalul campaniei, de o serie de concluzii privind percepţia românilor asupra acestor riscuri, rezultate în urma unui sondaj.
Astfel, în cadrul proiectului a fost desfăşurat, şi în acest an, un concurs tip sondaj în cadrul căruia utilizatorii au fost invitaţi să răspundă la un set de întrebări privind „gradul de stres” al locuinţei lor, bazându-se pe riscurile la care este expusă şi măsurile de protecţie pe care proprietarii le-au luat pentru a avea grijă de ea. Obiectivul concursului a fost creşterea gradului de conştientizare privind riscurile la care le este expusă locuinţa, în mod interactiv, ca premiu fiind oferite 5 Truse de Supravieţuire în caz de cutremur.
La sondaj au participat 1766 de respondenţi, dintre care 50% femei şi 50% bărbați, 62% dintre aceștia locuind la bloc, iar 78% fiind din mediul urban. În urma analizei răspunsurilor acestora, au rezultat şi o serie de concluzii interesante în ceea ce priveşte riscurile de care se tem cel mai mult românii, dar şi ce perspectivă au aceştia asupra asigurărilor de locuinţe.
Conform rezultatelor sondajului, 4 din 10 români consideră că incendiile reprezintă cea mai mare ameninţare pentru locuinţa lor, în timp ce 3 români din 10 plasează cutremurul pe primul loc în acest top al riscurilor care le ameninţă casa. Astfel, la întrebarea „Care crezi că este cea mai mare ameninţare pentru casa ta?”, 38,1% dintre participanţii la sondaj au indicat izbucnirea unui incendiu în locuinţa lor sau în casa vecinilor, iar 30,5% au menţionat cutremurul. În acelaşi timp, 15,4% dintre respondenţi au menţionat inundarea provocată de apa din conducte, iar 10,4%, spargerea locuinţei de către hoţi. De asemenea, alunecările de teren (alese de 1,8% dintre participanţii la sondaj) şi inundaţiile (0,9%) au ocupat ultimele locuri în topul riscurilor de care se tem românii.
Conform declaraţiilor respondenţilor, 43% dintre ei au avut o inundare provocată de spargerea conductelor (80% dintre aceştia locuind la bloc), iar 4,93% au avut un incendiu în locuinţă.
49,7% dintre participanţii la sondaj au auzit de o spargere a unei locuinţe care a avut loc fie în zone învecinate, fie în acelaşi bloc cu ei, pe aceeaşi stradă sau în acelaşi cartier cu ei. De asemenea, 13,1% au declarat că au primit în casă o persoană străină (care invocă motive precum vânzări de bunuri, executări lucrări construcţii/reparaţii, solicitare ajutor etc.).
4 din 10 români (37,2%) postează fotografii din călătorie pe Facebook sau pe alte reţele de socializare în timp ce sunt plecaţi în vacanţă, arată rezultatele sondajului. De asemenea, 18% dintre respondenţi au declarat că atunci când pleacă în vacanţă vorbesc despre acest lucru pe Facebook sau pe alte reţele de socializare.
De asemenea, conform rezultatelor sondajului, doar 23,1% dintre respondenţi consideră că o asigurare obligatorie de locuinţă reprezintă o protecţie suficientă pentru locuinţa lor. Cu toate acestea, gradul de penetrare al asigurărilor facultative în România nu a înregistrat creșterile așteptate. Nevoia de informare și educare cu privire la rolul asigurărilor este unul dintre elementele care stau la baza acestei situații, astfel fiind subliniată, încă o dată, necesitatea desfăşurării unor campanii precum „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”.
Ediţia a treia a campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”
Având în vedere toate aceste date, necesitatea desfăşurării unor campanii de informare privind riscurile care afectează locuinţele românilor, precum şi protecţia financiară oferită de produsele de asigurare obligatorii şi facultative continuă să rămână mai actuală ca niciodată. Astfel, în 2015 s-a desfăşurat a treia ediţie a proiectului „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”. Campania a inclus două componente principale:
Componenta offline – în cadrul căreia 500.000 de broşuri informative au fost distribuite la nivel naţional, în principalele centre comerciale şi intersecţii din Bucureşti şi din marile oraşe ale ţării.
Componenta online – care a inclus o amplă campanie de informare pe reţelele sociale, cu mesaje virale privind protecţia locuinţei şi importanţa încheierii asigurărilor de locuinţe. Aceasta a dublat mesajele transmise offline prin intermediul broşurii, generând awareness în rândul utilizatrilor reţelelor de socializare.
Campania naţională de informare a fost susţinută de PAID - Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor, APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor și Radio România Actualități.
De asemenea, aceasta a beneficiat de sprijinul unor importante companii de asigurare şi de brokeraj care activează pe piaţa din România. Astfel, ASIROM VIG, GROUPAMA Asigurări, GOTHAER Asigurări Reasigurări, OMNIASIG VIG, GENERALI România, ALLIANZ- ŢIRIAC Asigurări, CREDIT Europe Asigurări, VERASIG Broker şi OTTO Broker au susţinut campania în calitate de Parteneri. Distribuţia broşurilor a fost realizată şi cu sprijinul Partenerilor PRESTIGE Broker şi CAMPION Broker.
Mesajele campaniei au fost transmise către publicul larg cu sprijinul Partenerilor Media Wall-Street.ro, 9am.ro, Revista BIZ, Q Magazine, ZiuaVeche.ro, Ştirilepescurt.ro şi ştirileimobiliare.ro.
Broşurile informative „Asigură-ţi locuinţa”, în marile intersecţii şi galerii comerciale din ţară
De-a lungul lunii octombrie, promoterii dedicaţi ai campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” au distribuit broşura informativă a campaniei trecătorilor, dar şi şoferilor care au traversat principalele intersecţii din Bucureşti şi din marile oraşe ale ţării.
Astfel, trecătorii, dar şi şoferii care au traversat zone precum Piaţa Victoriei, Piaţa Unirii, Dorobanţi, Ştefan cel Mare, Piaţa Universităţii, Baba Novac, Piaţa Romană, Calea Victoriei sau Mihai Bravu, dar şi arterele principale din oraşe precum Iaşi, Cluj, Sibiu, Oradea, Braşov, Bacău, Arad, Ploieşti şi nu numai au aflat mai multe despre riscurile acoperite de poliţele obligatorii şi facultative de locuinţe, costul unor astfel de produse şi sumele asigurate, sfaturi privind măsurile preventive, dar şi noutăţile legislative din acest an şi paşii care trebuie urmaţi în caz de dauna.
De asemenea, prin intermediul OTTO Broker şi PRESTIGE Broker, materialul informativ al campaniei a putut fi găsit în principalele galerii comerciale, la standurile celor doi brokeri. Nu în ultimul rând, distribuţia broşurii a fost asigurată în întreaga ţară şi prin intermediul CAMPION Broker.
În cadrul acestei ediţii a proiectului, broşura informativă a campaniei a ajuns la publicul larg din întreaga ţară şi împreună cu ziarul Libertatea, "cel mai citit tabloid cotidian naţional", ca insert între paginile acestuia. În momentul de faţă, Libertatea este ziarul cu unul dintre cele mai mari tiraje la nivel naţional, adresându-se publicului larg.
De asemenea, acţiunea de distribuţie a broşurilor a fost dublată şi de spotul audio al campaniei, care a putut fi ascultat pe Radio România Actualităţi, Radio România Antena Satelor şi Radio România Regional, mesajul campaniei ajungând, astfel, în întreaga ţară, atât la nivel urban, cât şi în mediul rural.
Campania, prezentă la cel mai mare târg imobiliar din ţară, precum şi la Forumul Internaţional al Riscurilor Catastrofale
În acest an, „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a debutat oficial în cadrul ICAR 2015 – Forumul Internaţional al Riscurilor Catastrofale, eveniment internaţional dedicat riscurilor catastrofale care se desfăşoară în fiecare toamnă în România. În acest an, dezbaterile s-au axat asupra riscurilor catastrofale care ameninţă ţara noastră, precum şi asupra schimbărilor climatice care provoacă dezastrele naturale, oferind, astfel, cadrul perfect pentru debutul campaniei.
De asemenea, în acest an, broşura campaniei a fost distribuită pe întreaga durată a celui mai mare târg imobiliar din ţară tIMOn - Târgul Imobiliar Naţional. Evenimentul este unul de referinţă pentru sectorul imobiliar, unde investitorii aleg să-şi prezinte în premieră proiectele. Ediţia din acest an a avut loc între 22 şi 25 octombrie în pavilionul expoziţional din Piaţa Constituţiei, având în total peste 10.000 de vizitatori. Broşura „Asigură-ţi locuinţa!” a fost distribuită direct la Casa de bilete, fiind înmânată vizitatorilor împreună cu biletul de intrare;
Mesajele campaniei, distribuite în mediul online
Pentru distribuirea mesajelor de informare ale campaniei în rândul consumatorilor, Campania „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a mizat, şi în 2015, pe reţelele de socializare. Conturile de social media dedicate campaniei au inclus pagina de Facebook (www.facebook.com/AsiguraTe), pagina de Pinterest (https://www.pinterest. com/AsiguraTe/), respectiv pagina de Instagram, lansată în 2015 (https:// instagram.com/asigurate/).
Activităţile din mediul online au inclus:
Transmiterea de mesaje informative, prin mascotele oficiale Casa fără Griji şi Casa Morocănoasă;
Viralizarea mesajelor prin alăturarea de Susţinători oficiali ai campaniei care să preia mai departe aceste mesaje pe propriile conturi de social media;
Organizarea unui concurs tip sondaj care a avut ca obiectiv creşterea gradului de informare privind riscurile care ameninţă locuinţele românilor şi importanţa asigurării locuinţelor, în mod interactiv, prin determinarea consumatorilor să răspundă la o serie de întrebări.
Casa fără Griji, mascota online a campaniei
La începutul lunii octombrie, utilizatorii social media au făcut cunoştinţă cu mascota oficială a campaniei din acest an, Casa fără Griji – liniştită pentru că are atât poliţă obligatorie, cât şi facultativă, este bine informată în ceea ce priveşte rolul şi utilitatea asigurărilor, este mereu gata să fie de ajutor şi să-şi împărtăşească cunoştinţele. Acesteia i s-a alăturat şi Casa Morocănoasă, cunoscută publicului de bază privind asigurările obligatorii şi facultative de locuinţă, schimbările legislaţiei privind asigurarea obligatorie a locuinţei, dar şi alte sfaturi utile privind asigurările. De asemenea, având în vedere faptul că asigurările reprezintă doar unul dintre aspectele protecţiei locuinţei pe care românii trebuie să le aibă în vedere - cel privind securitatea financiară în cazul unui eveniment neplăcut - în cadrul campaniei au fost publicate, în paralel cu informaţiile despre asigurări, o serie de infografice privind măsurile de prevenţie, dar şi modalităţile de reacţie în caz de urgenţă, vizând 4 riscuri care ameninţă locuinţele românilor: cutremur, incendii, inundaţii, furturi.
Viralizarea campaniei prin Susţinătorii oficiali
Pentru o creştere a gradului de răspândire a mesajelor de informare în social media, s-a mizat pe o „comunicare în doi paşi”, prin intermediul specialiştilor şi profesioniştilor din asigurări şi brokeraj care să preia materialele şi să informeze mai departe propriii clienţi.
Astfel, a fost lansat apelul pentru Susţinătorii oficiali ai „Lunii Asigurărilor de Locuinţe”: toşi cei care au crezut în importanţa asigurării locuinţei şi în necesitatea campaniei au putut deveni Susţinători oficiali prin solicitarea, şi apoi utilizarea, propriului Kit de social media. Postând materialele pe Facebook sau pe alte reţele de socializare, au intrat în "Hall of fame” reprezentând lista oficială a susţinătorilor campaniei. De asemenea, pe întreaga durată a campaniei aceştia au distribuit materiale informative publicate pe pagina de Facebook.
Susținători oficiali ai Campaniei Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuință
Adrian POPA/ TRANSILVANIA Broker Braşov
Alexandra MOLODOI
ALIN AUTO/ Botoşani
Asigurări Creative
ASIGURĂRI Victoria
BALINT şi Partenerii
BARBASCU Sandu - CARPATICA ASIG -
Sucursala Galaţi
CARPATICA Asig
CrestAsig
Cristian BUCUR (PERSONAL Broker)
Cristian MIC
Daniel DRAGOMIR – Asigurări Dâmboviţa
DAUNE.Expert
DEMI Insurance Office
DONADIN Cristina /ASIGEST Broker de Asigurare/Câmpina
Elisabeta MIHAI
Florin-Liviu TALOS
George BALTATU
Georgiana MOGOŞ, Sucursala UNIQA Buzău
Gheorghe MIREA GLOBASIG Broker de Asigurare-Reasigurare
INSIA Europe
INSIA FIRST TEAM - Birou de brokeraj în asigurări Bucureşti
INSIA MARILENA (Marilena CONTU)-Birou de brokeraj în asigurări- Bucureşti
INSIA Mesitiş
INSIA Mitrea - www.insia-mitrea.ro, Birou brokeraj Piatra Neamţ
INSIA Mitrea (Adrian MUNTEANU) -www.insia-mitrea.ro, Birou brokeraj PiatraNeamţ
insia-ania.ro, birou Brokeraj Craiova
Ion ATOMI
Laura ASIG
LOYALTY Insurance
Magazin Asigurări GODIN
Mariana BUTE, GROUPAMA Asigurări, Agenţia Berceni
Mariana SCUBLI
Nicoleta IFTODE /IAŞI/ Partener DESTINE Broker de Asigurare-Reasigurare
Ovidiu – Asigurare-Online.Com
Probroker.ro
PROMO ASIG Expert Consulting
PROXIMUS Broker
Radu MUSTĂŢEA
RITTER Broker de Asigurare
Roman Loredan Alin/DESTINE Broker de Asigurare-Reasigurare, suc. Oradea
SAFETY Asig
TRUST-ASIG Broker
VALI VIŞAN, VELARIUM CONSULT
VASILIU Alin Radu - ASIROM Vrancea
VIOILE Broker Asigurări - Simona GOLOGAN
VreauAsigurare.net
Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii
![]() |
![]() |
![]() |
|