Special
Află totul despre Decontarea Directă!
Autor:Adina TUDOR, Andreea RADU
Marti, 30 Ianuarie 2018

Campania „Totul despre decontarea directă”, desfăşurată de APPA la începutul lunii decembrie, a avut ca obiectiv creşterea gradului de informare a asiguraţilor RCA cu privire la existenţa clauzei de decontare directă, introdusă recent în legislaţia naţională.

Continuând demersurile făcute în scopul creşterii gradului de educaţie financiară şi protecţiei consumatorului de produse financiare, ApPA - Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor a organizat, între 27 noiembrie şi 11 decembrie, o campanie de informare şi educare cu privire la opţiunea clienţilor RCA de a folosi decontarea directă, clauză introdusă recent în legislaţie.

Astfel, campania despre decontarea directă a avut ca obiectiv creşterea gradului de informare a asiguraţilor RCA cu privire la existenţa clauzei de decontare directă, precum şi cu privire la avantajele pe care le oferă acest serviciu suplimentar adăugat poliţei de răspundere civilă auto.

Mesajele distribuite în mediul online, atât prin pagina dedicată de pe portalul totuldespreasigurari.ro, cât şi prin social media - cu precădere prin intermediul reţelei Facebook - , au inclus principalele elemente pe care fiecare asigurat RCA trebuie să le cunoască despre decontarea directă, sub îndemnul Află totul despre decontarea directă!.

Mesajele au ajuns la asiguraţi şi cu ajutorul Ambasadorilor oficiali ai campaniei. Astfel, cei care au fost convinşi de utilitatea demersului de informare, fie brokeri, agenţi sau reprezentanţi ai consumatorilor, au fost invitaţi să se alăture campaniei în calitate de Ambasadori, declarându-şi susţinerea printr-un cover photo personalizat şi distribuind informaţiile pe care le-au considerat de interes, numele lor intrând, astfel, în „Hall of fame”.

De asemenea, pe întreaga durată a campaniei, broşura „Află totul despre Decontarea Directă!” a putut fi descărcată online de către orice broker sau agent care a dorit să prezinte clienţilor săi, rapid şi într-o formă uşor de urmărit, informaţiile de bază privind decontarea directă. Disponibil in format A4, pentru a fi uşor de tipărit, materialul a inclus detalii cu privire la ceea ce înseamnă şi care sunt avantajele oferite de clauza de decontare directă, dar şi situaţiile ]n care poate fi folosită aceasta şi modalitatea în care un client poate să achiziţioneze acest serviciu.

Nu în ultimul rând, în cadrul campaniei a fost desfăşurat şi sondajul „Ce faci în caz de accident? ” - un scurt quiz adresat tuturor şoferilor, care a avut ca obiectiv să le testeze acestora cunoştinţele în ceea ce priveşte conduita în cazul implicării într-un accident rutier, dar şi să le reamintească (sau să îi informeze) în mod interactiv despre existenţa clauzei de decontare directă, prin câteva întrebări dedicate.

Campania „Totul despre decontarea directă” a fost susţinută de Partenerii ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, GENERALI România, EUROINS România, SAFETY Broker şi OTTO Broker. De asemenea, mesajele campaniei au ajuns la publicul larg şi cu ajutorul Partenerilor Media wall-street.ro, 9am.ro şi Ziua Veche.

Decontarea directă - Pro şi Contra!

Decontarea directă este un nou serviciu care presupune ca reparaţia maşinii să fie plătită de către asigurătorul RCA al păgubitului, care îşi va recupera ulterior prejudiciul de la asigurătorul şoferului vinovat.

Clauza a fost introdusă recent în legislaţia națională, odată cu Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie, şi vine în sprijinul consumatorilor de asigurări de răspundere civilă obligatorie, fără a limita în vreun fel dreptul şoferului păgubit de a merge direct la asigurătorul vinovatului pentru a-şi recupera prejudiciul.

Pro

Mulţi spun că acest serviciu suplimentar este ca o revoluţie pentru piaţa asigurărilor RCA.

Decontarea directă oferă clienţilor un avantaj principal: aceştia pot lucra direct cu asigurătorul RCA propriu, în care au încredere şi l-au ales în cunoştinţă de cauză. Astfel, în cazul în care sunt implicaţi într-un accident de a cărui producere nu sunt vinovaţi, nu mai depind de asigurătorul RCA al celuilalt şofer, iar reparaţia maşinii se poate face direct pe RCA-ul lor. Acest lucru ar putea face ca timpul de despăgubire să se reducă.

De aici poate rezulta un avantaj important pentru companiile de asigurări care sunt cunoscute în piaţă, în baza datelor publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, ca bune platnice, acestea putând atrage un număr mai mare de clienţi comparativ cu cele cu întârzieri mari la plata despăgubirilor.

Un alt avantaj constă în aceea că achiziţia ei nu este obligatorie pentru consumator, dar asigurătorii RCA sunt obligaţi să o oferteze.

La această listă „Pro” putem adăuga şi faptul că decontarea directă este valabilă atât pentru accidentele soluţionate de Poliţia Rutieră, cât şi pentru cele soluţionate prin formularul de constatare amiabilă.

Contra

Probabil cea mai importantă reţinere a consumatorilor în a cumpăra acest serviciu este preţul. Clauza de decontare directă presupune o primă suplimentară, pe lângă cea plătită pentru RCA. Dar şi aici există o veste bună. Fiecare asigurător are libertatea de a face propriile calcule pentru acest nou serviciu. Aşadar, preţurile fluctuează de la o companie la alta, astfel că poate începe de la câţiva zeci de lei şi poate trece de 200 lei pentru un autoturism, conform unui sondaj realizat de Publicaţiile XPRIMM.

Totuşi, conform legislaţiei, opţiunea de decontare directă între asigurătorii RCA este aplicabilă la îndeplinirea cumulativă a următoarelor 5 condiţii:

a) accidentele auto se produc pe teritoriul României;

b) vehiculele implicate în accidentele auto sunt înmatriculate/înregistrate în România;

c) prejudiciile sunt produse exclusiv vehiculelor;

d) ambele vehicule implicate în accidentul auto au asigurare RCA valabilă la data evenimentului;

e) prejudiciile exclud vătămările corporale.

Chiar dacă acest serviciu a fost introdus de câteva luni, principalele companii au spus că, în medie, aproximativ 10% dintre clienţii RCA au cumpărat deja decontarea directă, bineînţeles că sunt şi companii de top care depăşesc acest nivel. Este un rezultat promiţător. Bineînțeles, conceperea și derularea unor campanii de informare urmând a aduce un plus de informare pentru consumatori, ceea ce va avea ca rezultat creşterea vânzărilor.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Află totul despre Decontarea Directă!).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum pot fi protejate drepturile consumatorilor de asigurari?

Stefan PRIGOREANU - Vicepresedintele PRBAR 

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!