BISTRIŢA
Autor:Mihai CRĂCEA
Joi, 08 Octombrie 2009

Asigurările – un domeniu
privilegiat pe timp de criză?

Având în vedere contextul economic internaţional, cuvintele de ordine au fost „prudenţialitatea la subscriere”, dar şi „retenţia poliţelor” şi „orientarea către alte clase de asigurare mai profitabile”. Astfel, când obligativitatea asigurărilor pentru locuinţe este din ce în ce mai aproape, asigurătorii îşi pot pune în practică cu uşurinţă metodele de cross-selling, pot contacta clienţi şi pot depista puterea lor financiară.


În data de 28 august 2009, oraşul Bistriţa a fost gazda Conferinţei ZIUA ASIGURĂRILOR, în contextul în care companiile de profil resimt tot mai acut influenţele crizei economice cu care se confruntă România. Întâlnirea a debutat cu prezentarea topului companiilor locale de asigurări, alcătuit în funcţie de subscrierile realizate de acestea în primele şase luni ale lui 2009. În urma datelor furnizate, pe primul loc s-a clasat ALLIANZ-ŢIRIAC, cu 4,8 milioane lei, urmată de ASIROM, cu 4,2 milioane lei, şi de ARDAF, cu 3,28 milioane lei.

Aş putea spune că industria asigurărilor a devenit pe timp de criză economică un domeniu mai mult decât privilegiat. Chiar şi în condiţiile în care fluctuaţiile puternice ale cursului valutar au pus în dificultate leul, pierderile, în special pe auto, au fost până în prezent destul de mici şi consider că pot fi recuperate prin axarea sau punerea în valoare a altor linii de business, a evidenţiat în debutul reuniunii Gheorghe GRAD, Director General, SRBA.

Am simţit o contracţie a clasei auto, survenită după prăbuşirea vânzărilor de maşini noi şi second-hand. Tocmai din acest motiv, am început să luăm măsuri în această direcţie prin diversificarea vânzărilor şi dezvoltarea altor segmente de asigurări. De asemenea, este imperativ să avem o servisare cât mai bună a clienţilor, astfel încât să dezvoltăm cu aceştia o relaţie durabilă, a menţionat Ileana URSU, Director, OMNIASIG Bistriţa. Totodată, pe piaţa de brokeraj, creşterea pe care am înregistrat-o faţă de acelaşi semestru al anului trecut s-a datorat exclusiv extinderii teritoriale, ceea ce înseamnă că la nivel local afacerile au stagnat, a continuat Gabriel LOGIN, Director General, TRANSILVANIA Broker.

În acelaşi timp, daunalitatea a crescut destul de mult în ultimii ani, iar în prezent multe companii se confruntă cu fenomenul supra-asigurării maşinilor second-hand cumpărate din alte ţări. Strâns legat de acest aspect este fenomenul de fraudă, mai ales în cazul maşinilor în leasing.

În special pe partea auto, ar fi fost utilă o bază de date comună, dar sperăm ca din 2010 aceasta să devină o realitate, aşa cum este preconizat. Până atunci însă, nu ne împiedică nimic să facem schimb de informaţii între noi, la nivel local, în ceea ce priveşte cazurile atipice şi suspiciunile de fraudă, a menţionat Claudiu CORDOVAN, Director, ARDAF

Având pierderi pe segmentul auto, compania ASIROM Bistriţa a trecut deja şi către alte segmente de business, în încercarea de a evita daunalitatea în creştere.

Încercăm să contrabalansăm pierderea suferită pe segmentul auto, prin orientarea către asigurările de bunuri, imobile şi asigurări de viaţă. De aceea, am demarat mai multe campanii de conştientizare şi de educare a populaţiei din judeţ, prin care evidenţiem importanţa unei asigurări în momentul în care se produce un eveniment neprevăzut, a evidenţiat Iuliu-Liviu REBREANU, Director Adjunct, ASIROM.

Cu toate că domeniile sunt diferite, un fenomen similar cu legea AOL poate fi considerat campania pentru Pilonul II de pensii, în relaţie cu asigurările de viaţă. În primul rând, legea ne-a ajutat pentru a ne crea o bază de date extinsă, unde puteam observa şi capacitatea de plată a eventualilor clienţi, cât şi disponibilitatea acestora de a-şi face o poliţă de viaţă sau o pensie privată de Pilon III, a explicat Dana MAXUT, Director, ING Asigurări de Viaţă.

O altă temă importantă dezbătută în cadrul evenimentului a constituit-o introducerea procedurii de constatare amiabilă, părerile fiind împărţite în legătură cu acest subiect. O parte dintre asigurători consideră că această reglementare este binevenită şi constituie un pas normal în procesul de soluţionare a daunelor minore pe RCA. Era necesară o astfel de măsură, însă cred că este importantă acţiunea fiecărei sucursale în ceea ce priveşte aplicarea sa corectă şi eficientă, a continuat Directorul Adjunct al ASIROM. Pe de altă parte,anterior, trebuia ca populaţia să fie informată, iar acum ne găsim în etapa în care procedura se aplică şi începem să ne explicăm pe parcurs a cum funcţionează, a fost de părere Dorel HERINEAN, Director Sucursală, BCR Asigurări.

Chiar dacă punerea în aplicare a procedurii de constat a fost dezbătută intens, totuşi majoritatea celor prezenţi la Conferinţă au fost de acord că această iniţiativă este firească, dar va mai fi nevoie de ajustări legislative şi de timp pentru ca ea să funcţioneze fără dificultăţi.

În ceea ce priveşte asigurările de viaţă, trendul renunţărilor la poliţe, iniţiat de începutul crizei financiare, s-a prelungit până în prezent. Piaţa asigurărilor de viaţă se concentrează în această perioadă pe retenţia cât mai mare a clienţilor din portofoliu.

Având în vedere dificultăţile economice şi teama de şomaj cu care se confruntă majoritatea clienţilor, este cu mult mai dificil să convingi o persoană să contracteze o poliţă de asigurare de viaţă sau de sănătate. Depunem mai mult efort pentru a încheia o asigurare, însă până acum am avut rezultate destul de bune, a semnalat Gheorghe POP, Manager, GRAWE.

Am avut cazuri frecvente de răscumpărări, astfel că am încercat să le propunem diferite modalităţi de a continua. În această perioadă, oamenii s-au îndreptat cu predilecţie spre asigurările tradiţionale, deşi acum ar fi mult mai profitabilă achiziţionarea unei asigurări de tip unit-linked, a evidenţiat Dorin VRĂŞMAŞ, Director Agenţie, GENERALI.

În finalul Conferinţei, cei prezenţi s-au arătat optimişti în legătură dezvoltarea altor clase de business. În proporţie de 85%, aceştia au estimat că asigurările de viaţă şi cele de tip property au cel mai mare potenţial de dezvoltare în următoarea perioadă. De asemenea, vânzările prin intermediul brokerilor de asigurare, care până în prezent s-au situat sub media naţională, vor cunoaşte o creştere considerabilă şi, într-un interval cuprins între 4 şi 8 ani, le vor depăşi pe cele realizate prin personalul companiilor.

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (BISTRIŢA).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Alexandra SMEDOIU: Economisirea inseamna responsabilitate fata de noi si generatiile viitoare

Alexandra SMEDOIU - Vicepresedinte CFA Society Romania si Partener Deloitte
Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!