Special
Campania 'Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe', ajunsă la a V-a ediţie
Autor:Adina TUDOR
Marti, 30 Ianuarie 2018

Şi în acest an, octombrie a devenit... „Luna Asigurărilor de Locuinţe”. Susţinut de autorităţi, dar şi de companii de asigurare şi brokeraj, demersul naţional dedicat creşterii gradului de informare cu privire la necesitatea şi importanţa asigurărilor de locuinţe, atât obligatorii, cât şi facultative, a adus publicului larg informaţiile de bază pe care orice român trebuie să le cunoască despre acest tip de poliţe.

În România au loc, în fiecare zi, 69 de furturi din locuinţe. În plus, în medie 18 case pe zi sunt afectate de incendii, 12 locuinţe pe zi sunt afectate de inundaţii, iar la fiecare 2 zile are loc un cutremur. Acestea sunt doar câteva dintre riscurile care afectează locuinţele românilor şi, dincolo de imaginea pe care o oferă statisticile, ceea ce am numi generic „pericole” rămân imposibil de prevăzut.

Tocmai de aceea, măsurile de prevenţie pentru reducerea apariţiei acestor riscuri, dar şi măsurile de protecţie financiară care să permită tuturor celor afectaţi să o ia de la capăt după un astfel de eveniment sunt extrem de importante. În acest context, a cincea ediţie a campaniei „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuinţe” a reamintit românilor că pot face ceva pentru siguranţa locuinţei lor, chiar şi în faţa unor dezastre de proporţii sau incidente pe care, oricât şi-ar dori, nu le pot prevedea.

Octombrie este Luna Asigurărilor de Locuinţe

Luna octombrie a adus, ca de fiecare dată în ultimii ani, un proiect unic în piaţa asigurărilor din România: campania naţională de informare „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuinţe”. Obiectivele acesteia vizează atât creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care le sunt expuse locuinţele, cât şi informarea acestora cu privire la formele de protecţie financiară pe care le oferă încheierea unei asigurări obligatorii sau facultative de locuinţă.

Conceptul „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuinţe” a fost lansat, pentru prima dată, în 2013, şi reprezintă o amplă campanie de comunicare, cu multiple elemente axate pe diseminarea de mesaje referitoare la importanţa asigurărilor de locuinţe.

De-a lungul anilor, utilitatea demersului a fost recunoscută atât de asociaţii şi autorităţi naţionale, cât şi de instituţii europene: „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuinţe” a fost menţionată de EIOPA - Autoritatea Europeană pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale, într-unul dintre cele mai importante documente oficiale pe care le realizează anual: "Consumer Trends Report" (decembrie 2015). Campania a fost inclusă la capitolul „Sectorul Asigurărilor” - „Educarea financiară a consumatorilor”, recunoscându-se, astfel, eforturile de informare şi educare realizate în ţara noastră.

De asemenea, „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuinţe” a fost desemnată cea mai bună campanie de educaţie în asigurări din 2013, în cadrul celei de-a treia ediţii a Conferinţei Asigurătorilor din România, organizată anual de UNSAR, şi a câştigat distincţia Cea mai bună campanie de responsabilitate socială cu componentă educativă în cadrul Galei EduFin a Premiilor în Educaţie Financiară, organizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară - ASF, în anul 2017.

Ajuns, în 2017, la cea de-a cincea ediţie, proiectul, desfăşurat între 1 şi 31 octombrie, a inclus:

  • o amplă campanie naţională de informare şi educare a populaţiei cu privire la asigurarea locuinţelor având la bază distribuţia de materiale informative;
  • diseminarea mesajelor cu privire la necesitatea asigurării locuinţei printr-o campanie dedicată derulată prin mijloacele specifice social media;
  • un eveniment dedicat riscurilor catastrofale şi asigurărilor de locuinţă: ICAR - Forumul Internaţional al Riscurilor Catastrofale.

Ediţia din acest an a fost organizată de APPA - Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor, ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară şi UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România, cu sprijinul Partenerilor PAID România, OMNIASIG VIG, EUROINS România, GROUPAMA Asigurări, GENERALI România, Gothaer Asigurări Reasigurări, GRAWE România, SAFETY Broker, INTER Broker de Asigurare, ASIGEST Broker, OTTO Broker, GLOBASIG şi ARTS - Asociaţia Română Pentru Tehnică de Securitate.

De asemenea, mesajele campaniei au fost distribuite cu ajutorul Partenerilor Media RFI România, wall-street.ro, 9am.ro, Ziua Veche şi Asiguropedia.

Casa Morocănoasă a adus informaţii despre asigurările de locuinţe

Casa Morocănoasă, cunoscuta mascotă a campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, a revenit şi în acest an, prezentând, pe întreaga durată a proiectului, informaţii de bază privind asigurările obligatorii şi facultative de locuinţe.

De asemenea, pe întreaga durată a lunii octombrie, cei care au crezut în importanţa şi rolul asigurărilor de locuinţe şi au vrut să contribuie la creşterea gradului de conştientizare a necesităţii unor astfel de produse de protecţie financiară au fost invitaţi să devină susţinători ai proiectului „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” pe Facebook. Aceştia au putut să îşi actualizeze poza de profil cu un photo frame dedicat, implementat prin intermediul „Frame Studio”, instrument lansat recent de Facebook şi în România.

SONDAJ: 1 din 4 români nu ştie dacă locuinţa în care stă are asigurare obligatorie

Ca în fiecare an, „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a adus nu doar sfaturi privind protecţia casei şi cele mai importante informaţii despre asigurările obligatorii şi facultative de locuinţe, ci şi un concurs-sondaj, cu informaţii şi premii pe cât de interesante, pe atât de utile.

Concursul-sondaj a păstrat şi în 2017 componenta educativ-informativă, obiectivul principal fiind cel de a creşte gradul de conştientizare cu privire la riscurile care ameninţă orice locuinţă şi măsurile preventive şi de protecţie financiară indicate în cazul producerii unui risc.

Astfel, sondajul „Casa ta este în siguranţă?” s-a desfăşurat online, între 17 octombrie şi 1 noiembrie 2017, pe platforma asigurarealocuintelor.ro şi prin intermediul Facebook. La acesta, au participat 1.478 de respondenţi, dintre care 51% bărbaţi şi 49% femei. De asemenea, dintre aceştia, 59% locuiesc la casă, iar 41% la bloc, iar în ceea ce priveşte zona de reşedinţă, 59% locuiesc în mediul urban, iar 41%, în mediul rural.

Printre concluziile principale ale studiului se numără:

  • 1 din 4 români (27% dintre respondenţi) a declarat că i s-a întâmplat să uite în priză sau pornit un aparat care ar fi putut provoca un incendiu (fierul de călcat, reşoul, caloriferul electric, aragazul etc.);
  • 4 din 10 români (41% dintre participanţi) au declarat că li s-a întâmplat să plece de acasă şi să uite uşa de la intrare descuiată sau geamurile deschise larg. Nu în ultimul rând, întrebaţi dacă au pierdut vreodată cheia de la casă, 36% dintre respondenţi au afirmat că li s-a întâmplat acest lucru, 23% schimbând încuietoarea după ce au pierdut cheia, iar 13% optând să nu schimbe încuietorile;
  • 17% dintre respondenţi au primit în casă, cel puţin o dată, o persoană străină care a invocat motive precum vânzări de bunuri, executări de lucrări de construcţii şi reparaţii sau care a cerut ajutor;
  • aproape 80% dintre respondenţii care au participat la sondaj au declarat că opresc apa şi gazele atunci când pleacă de acasă pentru o perioadă mai lungă de timp;
  • 26% dintre participanţii la sondaj (1 din 4) nu ştiu dacă locuinţa în care stau are o asigurare obligatorie de locuinţă, iar 30% nu ştiu dacă aceasta are o asigurare facultativă de locuinţă. Aproximativ 46% dintre participanţi au declarat că locuinţa lor are poliţă PAD, iar 34%, că are o asigurare facultativă de locuinţă.

De asemenea, în cadrul sondajului, o parte dintre întrebări au evaluat modul în care românii percep riscurile care le ameninţă locuinţa. În ceea ce priveşte riscul de incendiu, 29% dintre respondenţi sunt de părere că este imposibil ca locuinţa lor să fie afectată de un incendiu (izbucnit în casa lor sau a vecinilor) în următoarele şase luni, iar 52% consideră acest lucru foarte puţin probabil. Pe de altă parte, 15% consideră acest risc drept unul destul de probabil, iar 4% - foarte probabil.

Întrebaţi dacă, în opinia personală, locuinţa lor ar putea fi afectată de un cutremur în următoarele şase luni, 20% dintre participanţii la sondaj au declarat că acest lucru e imposibil, iar 46% - foarte puţin probabil. Pe de altă parte, 26% dintre respondenţi consideră acest lucru drept destul de probabil, iar 8% - foarte probabil.

În ceea ce priveşte furturile din locuinţă, 32% dintre participanţii la sondaj au declarat că, în opinia lor, este imposibil ca locuinţa lor să fie afectată de o spargere în următoarele şase luni, iar 51% estimează aceast lucru drept foarte puţin probabil. 14% consideră această situație drept destul de probabilă, iar 3% - foarte probabil.

500.000 de broşuri informative au ajuns în toată ţara

Pe întreaga durată a lunii octombrie, broşura informativă a campaniei a fost distribuită în Bucureşti şi în principalele oraşe din ţară, atât prin intermediul promoterilor dedicaţi, cât şi cu ajutorul Partenerului OTTO Broker.

Astfel, materialul „Asigură-ţi locuinţa!” a inclus informaţiile de bază pe care orice român ar trebui să le cunoască despre asigurările obligatorii şi facultative de locuinţă, de la riscurile acoperite şi sumele asigurate, până la costurile acestor produse financiare şi paşii necesari în cazul unei daune, dar şi o serie de sfaturi utile pentru securitatea locuinţei.

De asemenea, broşura a ajuns la publicul larg şi prin intermediul uneia dintre cele mai bine vândute publicaţii din România - cotidianul LIBERTATEA - ca insert între paginile acestuia.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Campania 'Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe', ajunsă la a V-a ediţie).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum pot fi protejate drepturile consumatorilor de asigurari?

Stefan PRIGOREANU - Vicepresedintele PRBAR 

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!