Criza, emisiile de bioxid de carbon, consumul de combustibil sau criza financiară nu pot fi decât subiecte de glumă pentru cei care conduc un PORSCHE Cayenne Turbo. Și dacă mulți dintre pasionații de mașini ridicau sprâncenele atunci când PORSCHE intenționa să scoată pe porțile fabricii un vehicul SUV, iată că încă din 2002 acesta a început să fie comercializat.
Decizia de fabricație a venit ca urmare a unor analize de piață efectuate pe deținătorii de mașini PORSCHE care aveau, în medie, două mașini, una fiind SUV. Așadar, urmarea a fost una firească. Între timp, modelul Cayenne a ajuns deja la a treia generație, intrând în istoria PORSCHE și în istoria auto mondială.
PORSCHE Cayenne nu este SUV-ul tipic de clasa medie și nici cea mai practică masină de familie din această categorie. Pentru cunoscători, Cayenne este o senzație ce trebuie trăită. Modelul a beneficiat de o gamă largă de motorizări, începând de la propulsorul cu 6 cilindri în V de 290 CP și trecând la motoarele de 8 cilindri în V de 410, 415, 500 si 550 CP, acestea fiind, de -altfel, primele motoare de 8 cilindri produse de constructorul german după 1995.
Ajungând la cele mai puternice motorizări de pe Cayenne Turbo (500 CP) și Cayenne Turbo S (550 CP), deja intrăm în categoria mașinilor sport veritabile. Și ce dacă SUV-ul PORSCHE poate trece peste bolovani, prin albii de râuri sau peste gropile autohtone fără efort? Este puțin probabil ca proprietarii să se fi gândit la asta când au cumparăt mașina. Datorită tracțiunii integrale, a direcției tăioase sau a frânelor superbe, pe șosea, Cayenne Turbo respectă blazonul PORSCHE.
Mașina ce ne-a fost oferită pentru un test-drive de către DAGECO Motors, un PORSHE Cayenne Turbo de 500 CP este aproape cel mai puternic model Cayenne produs de constructorul german. În orice treaptă, cei 500 CP și cuplul maxim de 700 Nm la 4500 rpm asigură o rezervă de putere mai mult decât suficientă, dar, cu siguranță, te poate scoate din orice situație neplăcută. Mai mult decât atât, la o viteză constantă (130 km/h), evacuarea e silențioasă ca de altfel și motorul, oferind și un consum de combustibil de aproximativ 16 litri/100 km. Nu trebuie să vă faceți iluzii. Supus unui stil de condus sportiv, Cayenne Turbo nu dezamăgește. După 4.000 rpm, evacuarea capătă acel vuiet specific -PORSCHE care îți umple urechile, iar consumul nu va scădea sub 30 litri. În mod automat, mâinile încep să strângă mai tare volanul pentru că ai senzația că a pornit încă un motor. Transmisia automată schimbă treptele la, 7.000 rpm, până cand, cu aceeași forță impresionantă, până în treapta a șasea, mașina ajunge la peste 270 km/h.
Din punct de vedere al opțiunilor, sunt puține care nu se regăsesc pe o versiune Cayenne Turbo, având în vedere prețul de fabrică de peste 100.000 euro. Cu toate acestea, în bună tradiție a PORSCHE, au un preț deloc de neglijat pe măsură ce le adaugi pe mașină. Așadar, ținând cont că în 2010 s-a lansat a treia generație a modelului Cayenne, opțiunea de a cumpăra un model second-hand devine tentantă. La un preț de aproape 49.900 euro și un rulaj de numai 51.000 km, mașina testată este o oportunitate demnă de luat în seamă.
***
DAGECO Motors
DAGECO Motors este o firmă cu experiență în domeniul vânzării autoturismelor și motocicletelor noi și second hand, care oferă întotdeauna servicii integrate de calitate înaltă aferente procesului de vânzare. Compania gestionează și procedurile referitoare la RAR, ITP și RCA, clientul fiind scutit de stressul cozilor, programărilor și a timpului pierdut în trafic.
Mașinile comercializate sunt în stare tehnică impecabilă, beneficiind și de 6 luni garanție pentru motor și cutia de viteze. În oferta DAGECO Motors se regăsește o gamă întreagă de vehicule începând de la FORD Fiesta sau MINI 4Two, până la TOYOTA Land Cruiser sau RANGE Rover. Este demnă de menționat și gama de mașini adresate cunoscătorilor, cum sunt PORSCHE Cayenne Turbo, BENTLEY Flying Spur, -MERCEDES-BENZ SLS sau FERRARI F430 Spider.
Contact: Bd. Expoziției nr. 2, Sector 1, București
Telefon: +40 726 138 022