Mystery Shopping
Există viață și după faliment?
Autor:Alex. ROŞCA
Marti, 01 Septembrie 2015

Undeva, în Sudul Bucureștilor, la granița dintre Sectorul 4 și Sectorul 5 pare că, la unul dintre sediile ASTRA Asigurări, există viață și după faliment. Vă invităm să aflați care sunt informațiile pe care un client al companiei le află direct de la sursă. În ce mod este informat în aceste zile un simplu cetățean despre ce se întâmplă cu asigurările încheiate de companie și, mai ales ce are de făcut în caz de daună, la doar câteva zile după ce ASF a anunțat falimentul.

Coordonatele poveștii noastre sunt simple: un nepot încearcă să afle informații clare despre statusul asigurărilor, dar și modul concret de constatare a daunelor pentru o persoană mai în vârstă, un unchi care a auzit de faliment și este preocupat de faptul că are asigurări la ASTRA. Site-ul companiei, vizita la o agenție ASTRA și un apel telefonic către Call-Center-ul companiei au fost locurile în care ne-am oprit în căutarea informațiilor.

www.astrasig.ro – prima ursă de informare

Prima sursă accesată este chiar site-ul companiei. Aici totul pare înghețat în timp. Mai mult, la accesarea paginii ne întâmpină un mesaj optimist: Ești mai relaxat când ești asigurat! Pare o glumă dar, din păcate, chiar așa stau lucrurile. Uimitor mesaj în condițiile în care compania nu mai poate încheia asigurări de aproape o săptămână. Dar, pentru ca vizita să fie productivă, reținem un număr de la Call-Center-ul companiei și notăm trei adrese ale unor agenții apropiate. Pornim așadar la drum către prima vizită!

Un manechin păzește un sediu pustiu

Prima oprire aduce și prima surpriză. Întâlnesc un sediu pustiu. Pare că cineva a plecat în goană și a uitat câteva dosare pe un birou, jaluzelele sunt ridicate iar lucrurile par înghețate. Este puțin peste ora 9:00 și, cu toate că nu este program afișat aștept încă 10 minute în speranța că ar putea să apară cineva. Din păcate, sediul rămâne așa cum l-am găsit așa că mă îndrept către următoarea locație.

Speranța pare să vină… de undeva de sus…

Următorul popas pare că m-a condus în timp, în urmă cu 5 ani. La Agenția ASTRA Asigurări din Șoseaua Giurgiului te întâmpină sigla companiei din 2005… member of UNIQA Group. Interesant cum, în aproape 5 ani, nu s-a găsit cineva să o schimbe. Agenția de care mă apropii este aproape de un coafor și în  imediata vecinătate a unei biserici. Nu are program de lucru și duminica! Păcat!

Nu știu dacă apropierea de biserică sau doar firea optimistă a interlocutorului pe care l-am găsit în Agenție au condus la un dialog ce m-a surprins. 

Reporter: Buna ziua, sunteți Agenție ASTRA Asigurări? E deschis?
Agent: Sigur că da! Cu ce vă putem ajuta?
Reporter: Știți, am un unchi și are RCA, CASCO și o asigurare de locuință la ASTRA. A auzit că e o situație… că sunteți în faliment sau ceva de genul…
Agent: Da, așa este, e o situație. Dar noi avem deschis. Oricum, nu e nimic lămurit. ASF-ul a declarat ceva de faliment, însă nu e hotărâre judecătorească. Până la ea se pot întâmpla multe.
Reporter: Adică? Se mai poate întâmpla ceva bun? Că unchiu’ acesta al meu tot mă bate la cap să aflu ce e cu asigurările lui…
Agent: Păi da, se poate, instanța nu s-a pronunțat încă. Până la pronunțare poate să vină cineva să cumpere compania și totul se rezolvă!

Optimistă variantă. Sunt satisfăcut că am găsit totuși pe cineva și încerc să aflu informațiile de care am nevoie așa că, trec la subiect:

Reporter: Spuneți-mi, vă rog, acum se mai pot încheia polițe la Dumneavoastră? Și în caz de daună tot la
companie sunăm sau unde?

Agent: Până se pronunță instanța nu se poate… iar cu daunele zic ăștia că le plătește Fondu’ de garantare. Da’ dacă aveți o daună, tot la noi sunați.
Reporter: Adică, iau numărul de pe site de la daune și chiar răspunde cineva?
Agent: Sigur că da, sunați acolo fără probleme. Sigur răspund! afirmă domnul al cărui nume nu l-am aflat.

Cu această replică pare preocupat de altceva, așa că… nu l-am mai reținut. Nu imi ramâne decât să mă îndrept către următoarele surse de informare:

ASTRA Asigurări: acum este o perioada de confuzie

Primul contact: Buna ziua, ați sunat la ASTRA Asigurări. Pentru îmbunătățirea calității serviciilor, apelul dumneavoastră poate fi înregistrat. Momentan toți operatorii noștri sunt implicați într-o convorbire. Vom prelua apelul dumneavoastră în cel mai scurt timp. Vă mulțumim pentru înțelegere.

Operator ASTRA Asigurări: ASTRA, bună ziua, Ioana este numele meu.

Client: Bună ziua, am și eu o rudă neliniștită, are asigurări la dumneavoastră și voiam să știm ce se întâmplă, căci am auzit tot felul de lucruri. Ce se întâmplă în caz de daună?

Operator ASTRA Asigurări: În caz de daună, cei de la ASF au postat pe site la ei un ghid pentru situațiile în cazul în care aveți daună și găsiți acolo cum trebuie procedat: Ghidul consumatorului ASTRA. Trebuie anunțat Fondul de Garantare în cazul în care se întâmplă o daună, ei vor fi anunțați fie prin poștă, fie pe e-mail. Există și datele de contact de la fondul de garantare pe site-ul lor. Și trebuie să le aduceți la cunoștință situația.

Client: Deci nu se întâmplă nimic, polițele sunt valabile?

Operator ASTRA Asigurări: Da, rămân valabile, dar acum este o perioadă de confuzie, în sensul în care se știe unde se adresează totul, dar momentan nu este o procedură exactă. Ei preiau, deschid, dar nu se știe cine va instrumenta, cine va face poze... După ce se va publica decizia în instanță referitor la aliment va exista și un lichidator. Din câte cunosc, cei de la Fondul de Garantare vor putea alege entități pentru a deschide aceste dosare. Momentan, nu există o procedură de constatare a daunelor.

Client: Deci dacă avem o daună zilele astea, nu are cine să o constate, nu?

Operator ASTRA Asigurări: Se anunță evenimentul, trebuie anunțat în termen de 90 de zile, așa cum scrie și în ghid, din momentul în care a avut loc, îl anunțați, dar momentan, săptămâna aceasta mai mult ca sigur nu va veni cineva sau dacă e vorba de auto nu veți putea merge undeva pentru poze.

Client: Eh, poate avem noroc și nu ni se întâmplă zilele astea... Cu speranța absenței unei daune în următoarea perioadă, îi mulțumesc interlocutoarei pentru informații.

Discuțiile de mai sus vă sunt prezentate ca atare, cât mai aproape de modul și forma în care au avut loc. Acesta este doar un demers jurnalistic pentru a vă prezenta într-o formă directă informațiile pe care le primesc asigurații în aceste zile. Timp de aproape 3 zile am încercat fără succes să sunăm la Fondul de Garantare al Asiguraților, ambele linii aveau aproape non-stop ton de ocupat.

În loc de concluzie: Client: Eh, poate avem noroc și nu ni se întâmplă zilele astea...

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Există viață și după faliment?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Evenimente Viitoare

IIF 2017 - MOTOR Insurance Conference

6 octombrie 2017
Istanbul, Turcia
Organizator: XPRIMM
...

Detalii>>

Ora de Risc

Ce legatura exista intre daunele auto si siguranta rutiera?

Costin TATUC - consultant si specialist in siguranta rutiera
Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!