Tendinte
InsurTech, revoluţia din industria asigurărilor
Autor:Andreea RADU
Luni, 22 Mai 2017

Odată cu dezvoltarea Internetului, a smartphone-urilor şi a social media se remarcă o „renaştere” a inovaţiei tehnologice în industria asigurărilor de la nivel global. Companiile de asigurări anticipează că digitalizarea va avea, în anii următori, un impact important în ceea ce priveşte crearea de noi produse de asigurare, distribuţia acestora, dar şi modul de plată a despăgubirilor.

Totodată, tehnologia permite asigurătorilor să ia măsuri practice pentru a reduce producerea unor riscuri incluse în poliţe. De exemplu, asigurătorii property pot trimite clienţilor avertizări de vreme rea, asigurătorii auto pot oferi informaţii privind riscurile din trafic, iar asigurătorii de sănătate pot reaminti asiguraților să participe la controale medicale sau analize.

Majoritatea asigurătorilor consideră InsurTech mai mult o oportunitate decât o amenințare, aceştia fiind tot mai preocupaţi de modul în care pot utiliza inovaţia tehnologică. Tendinţa este reflectată şi în investiţiile realizate în InsurTech, care au atins suma de 1,7 miliarde USD în 2016, la nivel global, dublu comparativ cu anul 2014, atât ca valoare, cât şi ca număr de tranzacţii (177), după un vârf istoric în 2015 (2,67 miliarde USD), se arată într-o analiză realizată de CB Insights.

În timp ce mai mult de jumătate dintre toate tranzacțiile din acest domeniu au loc în SUA – ale căror hub-uri principale sunt Silicon Valley, San Francisco şi New York –, țări precum Marea Britanie, Germania, China şi India reprezintă acum pieţe importante pentru investiţii InsurTech.

LEMONADE, un exemplu pentru industrie

LEMONADE Insurance Company, un start-up în domeniul asigurărilor, demarat în 21 septembrie 2016, în SUA, a reuşit să obţină finanţări importante de la investitori privaţi, precum şi sprijinul unor reasigurători, ajungând la un capital de peste 60 milioane USD.

Printre marii investitori ai LEMONADE se numără ALLIANZ, XL Innovate (parte a XL Catlin), GV - Google Ventures, SEQUOIA, ALEPH, GENERAL Catalyst, THRIVE, TUSK Ventures. De asemenea, reasigurătorul german MUNICH Re, grupul BERKSHIRE Hathaway controlat de miliardarul american Warren BUFFETT, EVEREST Re şi alţii şi-au anunţat sprijinul în ceea ce priveşte activitatea de reasigurare.

Urmărim în mod constant evoluţia tehnologică la nivel global. Până la momentul actual, din punct de vedere tehnologic, nu am văzut nimic asemănător cu LEMONADE. Suntem încântaţi să devenim acţionari în cadrul LEMONADE şi vom face tot ce putem să asigurăm o expansiune rapidă în SUA, a declarat, în luna aprilie, Solmaz ALTIN, Chief Digital Officer, ALLIANZ.

LEMONADE Insurance vinde asigurări de locuinţe şi de răspundere pentru chiriaşi, fiind înfiinţată la New York de foşti specialişti activi în industria americană de asigurări. Start-up-ul utilizează inteligența artificială (AI - Artificial Intelligence), atât pe partea de subscriere, cât şi pe partea de plată a daunelor. Compania s-a lansat în aprilie 2017 şi pe piaţa din Illinois, dar intenţionează să se dezvolte în majoritatea statelor din SUA până la finalul acestui an.

Încă de cum intri pe site-ul LEMONADE te întâmpină mesajul Uită tot ceea ce ştiai despre asigurări (engl., Forget Everything You Know About Insurance). Compania s-a poziţionat ca fiind primul asigurător „peer-to-peer” din lume. Termenul de „peer-to-peer” îşi are originile în industria IT şi este folosit pentru a descrie o reţea în care fiecare computer are drepturi şi responsabilităţi egale. Un asigurător „peer-to-peer”, conform explicaţiilor LEMONADE, are mici grupuri de utilizatori care pun la comun primele pentru a plăti eventuale daune. Membrii îşi primesc însă, la finalul perioadei de valabilitate a poliţelor, surplusul rămas. În cazul celor care decid să nu îşi recupereze banii, compania spune că sumele rămase sau orice profit din subscriere vor fi donate unor cauze caritabile.

Rezultate peste aşteptări

Încă din primele 48 de ore de la lansare, LEMONADE a avut o dezvoltare neaşteptată, peste estimări. Astfel, cifrele aferente primelor două zile de activitate efectivă arată că au fost vândute 142 de poliţe, în valoare de 14.300 USD, iar site-ul a primit 36.000 de vizite. Majoritatea celor care au intrat pe site au fost din afara statului New York, unde compania nu are încă voie să vândă poliţe, însă 4.570 au fost din New York, iar 14,8% dintre cei care au solicitat o cotaţie au şi cumpărat.

Ulterior, până la finalul anului 2016, mai exact în primele 100 de zile de activitate, valoarea subscrierilor a ajuns la circa 180.000 USD. În acest timp au fost plătite şi primele şase dosare de daună, în valoare de aproape 4.600 USD, pentru care, spun reprezentanţii companiei, nu a fost necesar sprijinul reasigurătorilor.

Valoarea medie a unei polițe a fost, anul trecut, de 165,5 USD. Asigurările de locuinţe reprezintă 10% din numărul total de poliţe vândute de companie, însă deţine 90% din valoarea subscrierilor. Potrivit companiei, primele lunare încep de la 5 USD pentru chiriaşi şi de la 25 USD pentru locuinţe. De asemenea, inteligența artificială utilizată ajută clienţii să încheie o asigurare în circa 90 de secunde şi să primească o despăgubire în aproximativ 3 minute.

Asigurătorul pune la dispoziţia clienţilor o opţiune denumită generic „switching”, care le permite acestora să îşi anuleze celelalte poliţe active deţinute la alte companii, să îşi primească banii înapoi şi să cumpere o asigurare de la LEMONADE doar printr-o simplă apăsare pe buton. Datele publicare de societate arată că primii clienţi care au apelat la această opţiune au venit de la companii precum ALLSTATE, STATE Farm, TRAVELERS, ASSURANT, LIBERTY Mutual, GEICO şi alţii.

Majoritatea clienţilor locuiesc în mediul urban, iar 81% dintre aceştia au între 25 şi 44 de ani. Totodată, 76,5% dintre clienţi sunt bărbaţi şi 23,5% sunt femei.

Inteligența artificială - pericol sau oportunitate?

În pofida faptului că inteligenţa artificială (AI - Artificial Intelligence) ar putea conduce în timp la pierderea a numeroase locuri de muncă în industria de re/asigurări pe fondul automatizării unor proceduri, majoritatea directorilor din cadrul companiilor privesc acest fenomen ca o oportunitate, arată un sondaj realizat de BERMUDA Reinsurance Magazine.

Astfel, potrivit sondajului, la întrebarea Priviţi inteligența artificială ca o oportunitate sau ca o ameninţare la adresa locurilor de muncă în industria de re/asigurări?, nu mai puţin de 89% dintre respondenți privesc acest fenomen ca oportunitate, în vreme ce doar 11% ca o potenţială ameninţare a industriei.

Totodată, conform unui raport realizat de firma de cercetare ACCENTURE, două treimi dintre asigurători sunt de părere că inteligenţa artificială fie va schimba semnificativ, fie va transforma complet industria de asigurări în următorii trei ani. De asemenea, 68% dintre respondenţi, reprezentând companii din 31 de ţări, au declarat că folosesc deja asistenţi virtuali bazaţi pe module de inteligenţă artificială.

În România, această dezvoltare tehnologică este încă la început. Un exemplu de urmat este cel al METROPOLITAN Life, care a lansat, în martie 2017, un BOT dotat cu inteligență artificială. Modulul este accesibil de pe orice dispozitiv, desktop sau smartphone, conectat la Internet. Disponibil sub forma unui chatbox receptiv, cu o interfaţă prietenoasă, ce salută personalizat utilizatorii atunci când sunt conectaţi prin intermediul aplicaţiei Facebook, LiveBOT-ul se comportă ca un partener de discuţie uman, care însoţeşte utilizatorul oriunde, înţelege când acesta doreşte să prelungească dialogul pentru a afla informaţii noi şi este înzestrat chiar şi cu umor.

Industria BOTS-ilor este în continuă expansiune. La jumătatea anului 2016, existau la nivel mondial peste 11.000 de BOTS, iar numărul acestora se află în creştere, potrivit Forbes.

Aşadar, evoluţia tehnologică accelerată obligă companiile din toate domeniile, inclusiv din industria asigurărilor, să se adapteze constant pentru a ţine pasul şi a putea rămâne, în continuare, relevante pentru consumatori.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (InsurTech, revoluţia din industria asigurărilor).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Evenimente Viitoare

IIF 2017 - MOTOR Insurance Conference

6 octombrie 2017
Istanbul, Turcia
Organizator: XPRIMM
...

Detalii>>

Ora de Risc

Ce legatura exista intre daunele auto si siguranta rutiera?

Costin TATUC - consultant si specialist in siguranta rutiera
Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!