XPRIMM Time for Business
MediHelp International - 30% creștere în 2017 și peste 85% retenție clienți
Autor:Cristian ŞUCA
Joi, 09 Noiembrie 2017

Asigurările private de sănătate sunt din ce în ce mai populare în România, ceea ce înseamnă că românii sunt conștienți de beneficiile oferite de aceste polițe. Îmbucurător este și faptul că acest lucru poate fi sesizat nu doar în rândul persoanelor fizice, ci și în rândul persoanelor juridice. Cel puțin așa stau lucrurile la MediHelp International, o companie apreciată atât pe piața națională, cât și pe cea internațională.

Ce a determinat această creștere a cererilor pentru asigurări private de sănătate? Este doar una dintre întrebarile care și-au găsit raspunsul, în cea mai recentă ediție a emisiunii XPRIMM Time for Business. Prezentă în studioul XPRIMM, Alexandra GARDAN - Director Dezvoltare, MediHelp International -, a explicat trendul pozitiv pe care s-au înscris polițele private de sănătate și a dezvăluit câteva din secretele companiei pe care o reprezintă.

“Trendul pozitiv, pe care l-am remarcat începând cu 2014, și-a continuat creșterea și în 2017. În primul rând, a crescut volumul de cereri de asigurare - atât în general, cât și în ceea ce privește portofoliul MediHelp -, și au apărut noi planuri de asigurare. Asigurătorii au început să vadă această nevoie, care este din ce în ce mai evidentă pe piață, și să încerce să dezvolte planuri de asigurare distincte sau clauze suplimentare la diverse polițe de asigurare de viață sau accidente. Cu siguranță, românii au început să înțeleagă mai bine asigurările de sănătate, mai ales că piața - atât companiile de asigurări, cât și intermediarii -, încearcă să educe în acest sens și explică din ce în ce mai mult care sunt beneficiile unei asigurări de sănătate, spre deosebire de un abonament medical. Desigur, există mult mai multe beneficii pe partea de asigurare de sănătate și ceea ce acoperă acestea, iar companiile, departamentele de HR și angajații devin din ce în ce mai interesați. Din perspectiva MediHelp, și persoanele fizice au devenit mai interesate”, a explicat Alexandra GARDAN, la XPRIMM Time for Business.

Apreciate în rândul persoanelor juridice, atât de angajați, cât și de angajatori, ca beneficii extra-salariale, asigurările private de sănătate sunt din ce în ce mai apreciate și de persoanele fizice. Astfel, portofoliul MediHelp a fost, în 2017, unul bazat mai mult pe polițele individuale, după ce 2016 se remarcase printr-un echilibru aproape perfect între persoanele fizice și cele juridice.

“În acest moment, cel puțin din experiența MediHelp, portofoliul pe 2017 este reprezentat preponderent de polițele individuale (persoane fizice), cu o proporție de aproximativ 60%. Anul acesta, s-a schimbat balanța, pentru că, în 2016, lucrurile erau echilibrate: aproximativ 50% din portofoliu pe companii și aproximativ 50% portofoliu individual. Anul acesta, avem mai multe polițe individuale. MediHelp nu se adresează companiilor mari, cu foarte mulți angajați, piața țintă o reprezintă persoanele fizice. În companii, target-ul nostru este managementul, astfel încât vizăm companii mici și mijlocii, manageri în companiile foarte mari și persoanele individuale”, arată Alexandra GARDAN.

Pentru MediHelp, 2017 a fost un an important atât pe plan național, cât și internațional. În România, a fost un an de consolidare a portofoliului și imaginii MediHelp, în vreme ce, pe plan internațional, 2017 a fost un an în care MediHelp a intrat pe piețele din Ungaria și Polonia.

“În 2016, MediHelp a lansat niște planuri de asigurare dezvoltate de către noi, care sunt adaptate nevoilor piețelor locale pe care vindem. În 2017, în România, am consolidat portofoliul MediHelp, iar în Ungaria și Polonia a fost un an în care am intrat cu aceste planuri pe piață. Suntem la început, suntem foarte mici, dar sperăm să creștem frumos. Dacă vorbim despre cereri, am observat o creștere cu 50% a cererilor de asigurare și a lead-urilor, care vin atât din partea clienților individuali, cât și din partea companiilor. Acest lucru ne bucură și înseamnă că din ce în ce mai multe cereri se vor transforma și în polițe”, mai spune Alexandra GARDAN.

Privind la reușitele din ultima perioadă - 30% creștere în 2017, peste 85% retenție clienți și 50% din portofoliu bazat pe recomandările clienților deja existenți -, MediHelp poate spera la o creștere și pe viitor, atât la nivel național, cât și internațional.

“În comparație cu 2016, anul 2017, raportat la sfârșitul lunii septembrie, are o creștere de 30%. Este un procent bun, care are legătură cu faptul că acum consolidăm planurile concepute și lansate în 2016. Clienții fideli sunt motivați să rămână în portofoliul MediHelp datorită serviciilor premium pe care le oferă planurile pe care le promovăm, dar și atenției deosebite pentru fiecare dintre ei. Mai mult decât atât, pot să spun că, în portofoliul MediHelp, 50% înseamnă vânzările directe, iar 50% sunt vânzări ca urmare a recomandărilor primite din partea clienților existenți. Clienții pe care îi avem sunt mulțumiți, procentul de retenție este mai mare de 85% - și ne dorim să îl menținem în această zonă -, ceea ce spune foarte multe. Durata de viață a unei polițe MediHelp este de aproximativ șapte ani, clienții rămânând cu noi un timp îndelungat, pentru că înțeleg beneficiile acestor polițe și le folosesc”, a mai precizat, la XPRIMM Time for Business, reprezentantul MediHelp International.

Prin ce se diferențiază MediHelp de ceilalți jucători din piață, care sunt obiectivele companiei pentru anul care urmează și de ce creșterea organică este, din perspectiva MediHelp, mult mai importantă?

“Planurile MediHelp au fost accesibile atât forței de vânzări, cât și intermediarilor din piața din România. În primul rând, ne adresăm unei nișe mult mai restrânse: persoane fizice cu venituri peste medie, oameni care călătoresc foarte mult și ar avea nevoie de beneficiile unei asigurări de sănătate. Planurile MediHelp nu sunt în competiție cu planurile locale, pentru că oferă întotdeauna acoperire internațională - europeană sau la nivel global -, și pot acoperi atât persoane non-rezidente în România, cât și persoane rezidente. Noi încercăm întotdeauna să venim cu ceva nou, care să lărgească nișa căreia ne adresăm în piață. Anul viitor, vom avea un plan nou, care va acoperi tratamentul cancerului. În plus, ne vom lărgi lista de parteneri asigurători cu care colaborăm, MediHelp având în portofoliu asigurători internaționali de prestigiu, care preiau riscul pentru planuri. MediHelp și-a propus întotdeauna o creștere organică, niciodată nu ne-am dorit un boom. Ne dorim să creștem încet, dar sigur și ne dorim să creștem pe piețele noi pe care am intrat, de unde avem așteptări mari”, a dezvăluit, la XPRIMM Time for Business, Alexandra GARDAN - Director Dezvoltare, MediHelp International.

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (MediHelp International - 30% creștere în 2017 și peste 85% retenție clienți).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!