Opinii

Rezolvarea problemelor prin metoda 8D

Autor:Aurelian Dorin IUSCU - International Certified Six Sigma Black Belt, Managing Partner Business Future Solutions
Ion TEOHARI - International Certified Six Sigma Master Black Belt, IASSC Accredited Training Associate
Marti, 14 Martie 2017

8D sau Opt Discipline pentru Rezolvarea Problemelor este o metodă sistematică folosită de echipe inter-departamentale pentru a analiza defectele si cauzele acestora, pentru stabilirea unui plan de măsuri corective și monitorizarea eficienței implementării acestora.

În prezent, există din ce în ce mai multe companii care folosesc metoda 8D pentru rezolvarea problemelor/defectelor.

Ca scurt istoric, putem menționa că în 1987 este implementată în industria auto ca metodă structurată de rezolvare a problemelor și pentru îmbunătățirea calității produselor și proceselor. Ford a fost prima companie care a publicat un manual cu această metodologie, documentată și definită ca Team Oriented Problem Solving (TOPS).

De ce este metoda 8D importantă?

  • 8D include toate aspectele cheie în gestionarea unei probleme:

    • izolarea problemeianaliza cauzelor fundamentale

    • corectarea problemei

    • prevenirea problemei;

  • 8D folosește o metodologie compozit pentru rezolvarea problemei, prin împrumutul instrumentelor și tehnicilor din diverse abordări;
  • 8D pune accentul pe munca în echipă și sinergiile echipei;
  • eforturile 8D sunt bine documentate în Rapoarte 8D, permițând ca rezultatele să fie comunicate cu ușurință la nivelul întregii organizații.

8D este destul de ușor de învățat și ajută la construirea unei culturi organizaționale orientate spre Calitate.

Obiectivele principale ale metodei 8D sunt:

  • furnizează o metodă standard de identificare a cauzelor profunde;
  • îmbunătățește abilitățile cursanților de rezolvare a problemelor;
  • conduce la creșterea calității, prin măsuri corective și preventive.

Beneficii principale ale metodei 8D sunt:

  • corectează cauzele fundamentale ale problemelor;
  • previne reapariția problemelor;
  • îmbunătățește satisfacția clienților, reducând în același timp costurile.

Instruirea corectă a persoanelor cheie în orice organizație este esențială pentru finalizarea cu succes a procesului 8D.

Având in vedere creșterea zonelor de aplicare și totodată a rezultatelor obținute, în 2014 metodologia a fost standardizată prin standardul AS13000™ – „Cerințe pe care Furnizori trebuie să le îndeplinească ȋn Rezolvarea Problemelor”.

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Rezolvarea problemelor prin metoda 8D).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine: