Special
Șofer, pieton, biciclist sau motociclist pe drumurile din România? - 'FII TREAZ LA VOLAN!'
Autor:Cristian ŞUCA
Vineri, 12 Ianuarie 2018

După succesul înregistrat în 2016, odată cu prima ediție a campaniei, „FII TREAZ LA VOLAN!” a bifat, în 2017, o creștere spectaculoasă din toate punctele de vedere. Vizând, printre altele, extinderea publicului țintă - pentru a se adresa atât conducătorilor auto, cât și pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor din România -, campania „FII TREAZ LA VOLAN!”, ajunsă, în 2017, la cea de-a doua ediție, s-a bucurat din nou de susținerea unor nume importante din showbiz-ul românesc. Mesajele campaniei inițiate de APPA - Asociația pentru Promovarea Asigurărilor vorbesc de la sine atât despre importanța acestui demers, cât și despre succesul pe care „FII TREAZ LA VOLAN!” l-a avut și anul acesta în rândul românilor.

În condițiile în care, în ultimii șase ani, numărul accidentelor mortale înregistrate în România a fost, potrivit Băncii Mondiale, constant la un nivel de două ori mai mare decât media statelor UE-28 - doar în 2016, fiind înregistrate, zilnic, în medie, 84 de accidente rutiere mortale și 121 de victime -, reducerea numărului accidentelor rutiere a fost, este și va reprezenta în continuare o preocupare constantă. „FII TREAZ LA VOLAN!” a pus, de la început, accentul atât pe creșterea siguranței rutiere, cât și pe importanța măsurilor de prevenție a accidentelor, iar rezultatele nu au întârziat să apară.

Dacă vedem modul în care au reacționat participanții la trafic, ne dăm seama că aceste campanii sunt necesare și binevenite. În cele două luni în care s-a desfășurat campania „FII TREAZ LA VOLAN!”, în 2016, au existat niște reduceri în ceea ce înseamnă riscul rutier. În acest interval (n.r., 11 iulie - 15 septembrie 2017), numărul accidentelor grave a scăzut cu aproape 100, iar cel al persoanelor decedate, cu 13. Putem spune că această campanie este un succes. Am convingerea că, prin campanii de genul „FII TREAZ LA VOLAN!”, putem contribui din plin la reducerea riscului rutier, susține Costin TĂTUC, Specialist și consultant în siguranța rutieră.

Nominalizată, în 2017, în rândul celor mai importante 100 de proiecte europene cu impact însemnat pentru creșterea nivelului de siguranță rutieră, campania „FII TREAZ LA VOLAN!” a avut, cu siguranță, un efect pozitiv și anul acesta - atât în lumea reală, cât și în cea virtuală. În mediul online, campania de VIP endorsement a implicat, și anul acesta, nume cunoscute din showbiz-ul românesc, care, prin intermediul unor mesaje video, au subliniat cât de important este să „FII TREAZ LA VOLAN!”, iar mesajele video au devenit virale în social-media și au avut un puternic impact în rândul utilizatorilor.

Astfel, filmulețele „FII TREAZ LA VOLAN!” au ajuns la zeci de mii de participanți la trafic - șoferi, pietoni, bicicliști sau motocicliști -, fiind, apoi, comentate și distribuite mai departe. În perioada 15 iulie – 1 octombrie 2017, videoclipurile „FII TREAZ LA VOLAN!” au înregistrat peste 153.000 de vizualizări. Mai mult, fiecare din mesajele video din Top 5 a depășit cota de 16.000 de vizualizări (ajungând la 42.000 pentru testimonialul video al lui Nicu ALIFANTIS). Totodată, Top 5 mesaje video a înregistrat un reach total de 297.866 de persoane, filmulețele „FII TREAZ LA VOLAN!” fiind vizionate de 147.987 de ori.

Printre cei care au susținut din plin, cu testimoniale video, și nu numai, campania „FII TREAZ LA VOLAN!”, se numără nume extrem de cunoscute din showbiz-ul românesc și îndrăgite de publicul din România: Nicu ALIFANTIS - Cântăreț și compozitor român de muzică folk și muzică de teatru, Titi AUR - Multiplu campion național de raliuri, Mircea VINTILĂ - Cântăreț și compozitor de muzică folk, Dan HELCIUG - Actor, compozitor, textier, lider vocal, prezentator TV, Dan FINȚESCU – DJ Kiss FM & MC, Partydul Kiss FM, Irina IORDĂCHESCU - Soprană, Prim Solistă a Operei Naționale București.

Ce mesaje au transmis susținătorii campaniei? Fii treaz la volan! E spre binele tău și al celor din jur! - Nicu ALIFANTIS; La volan, este important să pot să percep tot ce este în jurul meu, să pot să reacționez la timp, să pot să anticipez tot ce se întâmplă - și nu pot face toate acestea decât dacă sunt treaz la volan! - Titi AUR; La volan, sunt atent, sunt vigilent și sunt prudent! Fii și tu treaz la volan! - Mircea VINTILĂ; Mecanica fluidelor se poate studia foarte bine în curte sau în apartament. Acolo, poți să experimentezi câte fluide vrei tu, poți să îți dai și doctoratul în mecanica fluidelor. Dar nu te sui la volan sub influența alcoolului! - Dan HELCIUG.

Dan FINȚESCU și Irina IORDĂCHESCU au subliniat și ei cât de important e să „FII TREAZ LA VOLAN!”. La volan, trebuie să fii treaz! Cu toții știm că tentațiile sunt mari. „Mă duc numai până aici” sau „Mai merg 50 kilometri” sau „Mai am 10 kilometri până acasă, ce contează dacă mi se închid ochii?” A avea discernământul și luciditatea necesare de a te opri sau de a nu te sui la volan – pentru asta luptăm - Dan FINȚESCU; Concentrați, liniștiți, calmi – așa trebuie să fim când suntem la volan. Graba nu are sens! Fiți responsabili pentru viața voastră și a celor care vă însoțesc în mașină, precum și față de ceilalți participanți la trafic! - Irina IORDĂCHESCU.

De asemenea, toți cei care au vrut să susțină, în social media, demersul „FII TREAZ LA VOLAN!” au avut la dispoziție kit-ul campaniei, care a inclus atât ștampila campaniei, cât și o serie de fotografii de cover speciale, dedicate șoferilor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor. Campania a fost dublată și de platforma treazlavolan.ro, care reuneşte recomandări pentru siguranța în trafic, statistici și studii relevante la nivel global, infografice cu sfaturi privind siguranța la volan, risk cards, jocuri (test de reflexe) și aplicații online (photo frame-uri dedicate susținătorilor campaniei - fotografii de profil -, cu mesajele: #treazlavolan, #pietontreaz, #treazpebicicletă, #treazpemotocicletă).

Cea de-a doua ediție a campaniei „FII TREAZ LA VOLAN!” a propus și un concurs-sondaj, care a adus în atenția participanților la trafic - șoferi, pietoni, bicicliști, motocicliști -, elemente de siguranță rutieră, întrebări despre comportamentul lor în trafic, recomandări pentru reducerea riscurilor rutiere. Totodată, concursul-sondaj a testat cunoștințele participanților cu privire la măsurile generale de siguranță în trafic. Premiile oferite în cadrul acestui concurs-sondaj: un curs de conducere defensivă organizat de Academia Titi Aur și cinci suporți magnetici pentru telefon oferiți de EDOTEC.

Organizat în mediul online, prin intermediul platformei treazlavolan.ro, în perioada 21 august 2017 - 17 septembrie 2017, concursul-sondaj a adus un număr record de participanți, 8.081 de persoane (un număr aproape dublu față de prima ediție a campaniei - 4.446). Îmbucurător este și faptul că, în acest an, cei mai mulți participanți s-au regăsit în categoria de vârstă 18 - 25 de ani, exact categoria care, din păcate, provoacă majoritatea accidentelor rutiere pe șoselele din România - stare de fapt care subliniază o dată în plus, dacă mai era nevoie, importanța campaniei „FII TREAZ LA VOLAN!”, atât în 2016, cât și în 2017, dar și pentru anii care urmează.

Principalele concluzii ale concursului-sondaj organizat în cadrul campaniei „FII TREAZ LA VOLAN!” au fost:

  • 60% dintre șoferii români vorbesc la telefonul mobil atunci când conduc, fără a folosi un handsfree;
  • aproape 1 din 5 șoferi au condus sub influența alcoolului cel puțin o dată;
  • peste 70% dintre pietoni traversează neregulamentar cel puțin ocazional, iar mai mult de jumătate dintre aceștia sunt atenți la telefonul mobil atunci când merg pe stradă;
  • 77% dintre bicicliști nu folosesc niciun fel de echipament de protecție atunci când circulă cu bicicleta;
  • în trafic, 1 din 5 motocicliști se strecoară de cele mai multe ori printre mașini.

Campania de anul acesta a impresionat și în mediul offline, nu doar în cel online. Astfel, broșura „FII TREAZ LA VOLAN!”, editată în nu mai puțin de 500.000 de exemplare, a fost distribuită în trafic, dar și în principalele centre comerciale din București și alte 20 de municipii din țară. De asemenea, broșura a fost distribuită și împreună cu cotidianul LIBERTATEA - una dintre cele mai citite publicații din România -, și a fost disponibilă și în rețeaua partenerului OTTO Broker. Mai mult, în Suceava, a fost organizată, în 13 septembrie, Ziua „FII TREAZ LA VOLAN în Suceava!”, la inițiativa RECREX, Partener al campaniei naționale de siguranță și prevenție.

Un aspect special al ediției de anul acesta a campaniei naționale „FII TREAZ LA VOLAN!” l-a reprezentat sprijinirea proiectului EDWARD (European Day Without A Road Death). Astfel, APPA (Asociația pentru Promovarea Asigurărilor) s-a alăturat, în acest an, inițiativei EDWARD și a organizat, în data de 21 septembrie, propria „Zi de Siguranță Rutieră”, precum și un spin-off de o săptămână pe întreaga durată a Săptămânii Europene a Mobilității (16 - 22 septembrie). Cu această ocazie, pe pagina de Facebook a campaniei, a fost publicat un filmuleț dedicat siguranței în trafic, dar și recomandări esențiale pentru șoferi (o parte din ele incluse şi în Pledge-ul oficial EDWARD).

Inițiată de APPA (Asociația pentru Promovarea Asigurărilor), campania națională „FII TREAZ LA VOLAN!” a fost derulată cu sprijinul Poliţiei Române, al ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară și al BAAR - Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România. De asemenea, campania s-a bucurat de sprijinul următorilor Parteneri: GENERALI România, ERGO Asigurări, OMNIASIG VIG, Gothaer Asigurări Reasigurări, GROUPAMA Asigurări, GRAWE România, DESTINE Broker, DAW Management, EUROINS România, PIRAEUS Insurance Broker, GARANTA Asigurări, RECREX, VERASIG Broker, OTTO Broker, GLOBASIG Broker, RENOMIA – SRBA Broker de Asigurare, CREST Broker de Asigurare, ATA - Academia Titi Aur, EDOTEC România și DAS - Dellen Ausbeulservice. Mesajele de informare ale campaniei au fost transmise către publicul larg și cu sprijinul Partenerilor Media: RFI România, wall-street.ro, 24auto.ro, 9am.ro, ziuaveche.ro și Automotive Aftermarket News, precum și al motorhead.ro.

„FII TREAZ LA VOLAN!” a demonstrat încă o dată că este o campanie care nu doar promovează siguranța rutieră, ci o și influențează pozitiv. Micșorând numărul accidentelor rutiere produse pe drumurile din România - și, implicit, al victimelor -, „FII TREAZ LA VOLAN!” educă participanții la trafic și oferă informațiile necesare care pot îmbunătăți considerabil siguranța în trafic în rândul tuturor șoferilor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor din România.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Șofer, pieton, biciclist sau motociclist pe drumurile din România? - 'FII TREAZ LA VOLAN!').

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

2018 - anul clientului de asigurari?

Cornel COCA CONSTANTINESCU - Vicepresedinte, Sectorul Asigurari - Reasigurari, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF)

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!