XPRIMM Time for Business
Thomas BRINKMANN, FRISS: Frauda din subscriere este aproape la fel de mare ca cea din zona daunelor
Autor:Adina TUDOR
Joi, 15 Iunie 2017

Amploarea fraudei în asigurări în momentul de faţă, dar şi posibilele solutţii pe care companiile de asigurare le au la îndemână pentru a lupta împotriva acestui fenomen au fost doar două dintre temele analizate de Thomas BRINKMANN, Country Manager Greece & Cyprus, FRISS, în cadrul ediţiei din această săptămână a emisiunii XPRIMM Time for Business.

„În general, frauda poate apărea atât la nivelul subscrierii, cât şi la cel al despăgubirilor. Atunci când vorbim despre frauda generată la momentul subscrierii, vorbim de pierderi la nivelul primelor: clienţii oferă informaţii incorecte pentru a obţine o primă de asigurare mai mică. În ceea ce priveşte activităţile frauduloase raportate la momentul daunei, aici ne referim la faptul că păgubitul oferă informaţii false sau incorecte despre accident şi modul în care s-a produs acesta sau exagerează valoarea reală a pagubei”, a precizat Thomas BRINKMANN.

Deşi, în general, atunci când este adusă în dezbatere frauda în asigurări, se face mai mult referire la neregulile descoperite în ceea ce priveşte despăgubirile, companiile trebuie să aibă în vedere şi frauda din partea de subscriere, a atras atenţia acesta, subliniind: „În Statele Unite a fost realizat un studiu în urma căruia s-a ajuns la concluzia că frauda din subscriere este aproape la fel de mare ca cea din zona daunelor”.

În ceea ce priveşte situaţia din Europa, aici „majoritatea companiilor se concentrează mai mult pe intenţiile frauduloase la nivelul despăgubirilor. Estimăm că în Europa între 5 şi 10% din daunele plătite sunt frauduloase, ceea ce reprezintă o sumă semnificativă”, a afirmat Thomas BRINKMANN.

Pentru a reduce amploarea fraudelor, FRISS vine în întâmpinarea asigurătorilor cu o soluţie hibrid. „Prin intermediul acesteia, testăm diferite metode pentru a detecta frauda, începând de la reguli simple - implementate deja de multe companii – şi continuând, de exemplu, chiar cu analiza reţelelor de socializare, pentru a vedea dacă există legături între părţile implicate în accident, de exemplu. În urma analizei, clientul primeşte un scor FRISS pe baza căruia sunt stabiliţi următorii paşi în procesul de rezolvare a dosarului de daună”, a explicat Thomas BRINKMANN.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Thomas BRINKMANN, FRISS: Frauda din subscriere este aproape la fel de mare ca cea din zona daunelor).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Evenimente Viitoare

IIF 2017 - MOTOR Insurance Conference

6 octombrie 2017
Istanbul, Turcia
Organizator: XPRIMM
...

Detalii>>

Ora de Risc

Pensiile private, intre mit si realitate (II)

Radu CRACIUN - CEO, BCR Pensii
Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!