Tendinte
Titanicul din asigurări
Luni, 18 Iunie 2018

Scurtă introducere:
Dacă viitorul nu te preocupă, nu citi mai departe!

Peste 65% din capitalul investit în start-up-uri vizând piața de asigurări se duce în zona distribuției, spune un studiu Accenture. Nu e deci de mirare că există mii de astfel de companii care pun o presiune enormă pe umerii jucătorilor ceva mai conservatori. Așa cum arătam la început, există deja site-uri comparatoare, retaileri online care vând polițe la pachet cu cine-știe-ce-produse, aplicații mobile care te îmbie să te asiguri, operatori Peer-2-Peer ce reîmpachetează conceptul de mutualitate cu un topping de tehnologie, brokeri digitali și chiar și un nou tip de concierge de asigurări numit Brolly - o combinație futuristă între Warren BUFFET și valetul lui BATMAN. Și lista poate continua.

Impactul transformării digitale depășește cu mult ideea de intermediere sau dez-intermediere. Distribuția „digitală” domină foarte puține piețe și, de multe ori, se aplică doar produselor simple, în mare măsură standardizate. În viața reală, amplitudinea transformării digitale din asigurări cuprinde toate verigile lanțului valoric - de la subscriere, la daune și client service.

Practic, distribuția este doar vârful unui aisberg al schimbării, fiind interfața prin care o organizație interacționează cu lumea exterioară. Digitalizarea se face simțită din ce în ce mai mult și în adâncimea acestui ocean al asigurărilor. Căci este în zona de product development, în marketing, cercetare de piață și în daune - acolo unde digitalizarea își va produce cu adevărat efectele. Și totul, pentru a oferi clienților o experiență de calitate, unitară, continuă și… cât mai puțin costisitoare.

Studiile ne confirmă: digitalizarea influențează, creează și redefinește, în prezent, viitorul. Este principalul disruptor pentru industrie. Este, fără dubiu, o prioritate pentru organizațiile care nu țin neapărat să își piardă relevanța și poziția în industrie. Ignorând acest „aisberg al schimbărilor”, un Titanic imaginar al asigurărilor riscă să devină un veritabil submarin sau chiar mai rău, exponat într-un muzeu și subiect de studiu pentru istoricii pasionați de economie.
 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Titanicul din asigurări).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!