Tendinte

Asigurători şi brokeri versus mediul digital din România anului 2021

Autor:Adina TUDOR
Luni, 06 Septembrie 2021

Sunt asigurătorii şi brokerii din România în urma altor industrii în ceea ce priveşte prezenţa în mediul online şi social media? O analiză realizată de FivePlus Solutions, companie specializată în consultanţă IT, SEO şi marketing digital, vine cu o serie de concluzii interesante.
 


Când vine vorba despre digitalizare, adaptarea de noi tehnologii sau interacţiune prin intermediul reţelelor sociale, domeniul asigurărilor este mereu perceput ca având o viteză de adaptare mai lentă decât alte industrii. În ce măsură este acest lucru adevărat, însă? Dintr-o analiză realizată de FivePlus Solutions, companie specializată în consultanţă IT, SEO şi marketing digital, se desprind o serie de concluzii interesante care aduc mai multă lumină asupra modului în care companiile de asigurări şi de brokeraj din ţara noastră interacţionează cu reţelele sociale şi alte tehnologii online pe care le au la dispoziţie.

Utilizatorii se îndreaptă spre mobil, dar site-urile de asigurări se încarcă greu

Una din primele concluzii relevate în urma studiului este faptul că, deşi companiile care activează în asigurări şi brokeraj dau importanţă prezenţei în mediul online prin intermediul website-urilor, acestea trebuie să acorde o atenţie mai mare îmbunătăţirii vitezei de încărcare a site-ului lor pentru dispozitivele mobile.

Deşi majoritatea asigurătorilor şi a brokerilor au site-uri mobile-friendly (site-uri prietenoase pentru dispozitive mobile), atunci când vine vorba de o bună viteza de încărcare pentru dispozitivele mobile, cifrele nu sunt la fel de încurajatoare, arată datele analizei. Astfel, un procent mare de site-uri ale asiguratorilor, cât şi ale brokerilor, înregistrează un scor slab când vine vorba de viteza medie de încărcare pe dispozitive mobile a site-urilor proprii, mult sub viteza medie de performanţă.

O viteză mică de încărcare a paginii poate avea un impact negativ asupra mai multor aspecte, inclusiv asupra experienţei utilizatorului, asupra generării de lead-uri şi conversie, asupra clasamentului cuvintelor cheie şi a rezultatelor SEO, dar şi asupra reputaţiei şi a credibilităţii mărcii sau a brandului, subliniază reprezentanţii FivePlus Solutions.

Conform datelor FivePlus Solutions, care citează mai multe studii de specialitate, traficul pe mobil a crescut foarte mult în ultimii ani, ceea ce înseamnă că un site optimizat pentru mobil a devenit o necesitate. 47% dintre consumatori se aşteaptă ca o pagină web să se încarce în 2 secunde sau mai puţin, iar 53% din oameni părăsesc site-urile care se încarcă în mai mult de 3 secunde.

A avea un site web pentru dispozitive mobile este o parte critică a prezenţei online. Traficul smartphone depăşeşte acum traficul de pe descktop, reamintesc aceştia.

Traficul pe mobil în România: câteva statistici

Şi în ţara noastră, statisticile indică o utilizare crescută a telefoanelor mobile pentru accesarea internetului. De exemplu, un raport al Hootsuite şi WeAreSocial, publicat la începutul anului 2020, arată că în România existau, la acea dată, 26,63 milioane de conexiuni mobile. Conform aceleiaşi cercetări, un român petrece, în medie, 7:21 ore utilizând internet (pe telefon, mobil, televizor).

Un alt exemplu al creşterii ponderii accesării internetului prin telefonul mobil este dat şi de numărul cumpărăturilor online efectuate de pe acest tip de dispozitiv. Calculele ARMO (Asociaţia Romană a Magazinelor Online), citate de publicaţia Profit.ro, arată că în 2020, numărul şi valoarea achiziţiilor efectuate online de români au crescut semnificativ. Iar tendinţa este valabilă şi când vine vorba de achiziţiile prin telefonul mobil.

Nu în ultimul rând, un alt raport, realizat de INS - Institutul Naţional de Statistică, a arătat că cele mai folosite dispozitive mobile de accesare a internetului în 2019 au fost telefonul mobil sau smartphone-ul, în proporţie de 86%, urmate de calculator (PC), cu o proporţie de 50,3%.

Cum văd asigurătorii şi brokerii reţelele sociale?

O altă concluzie a raportului FivePlus Solutions arată că, atât pentru companiile de asigurare din România, cât şi pentru cele de brokeraj, reţelele sociale reprezintă mai mult un mijloc prin care acestea sunt mai aproape de clienţii lor şi mai puţin un canal de vânzare a produselor şi serviciilor. Astfel, deşi 85% dintre brokeri şi asigurători deţin o pagină de Facebook, doar 33% dintre companii folosesc şi promovarea plătită prin această reţea socială.

De asemenea, raportul arată că asigurătorii au o deschidere mai mare către canalele de socializare, în special către Instagram, unde se găseşte publicul tânăr. Se constată că nici brokerii, nici companiile de asigurare nu au ca target creşterea de urmăritori pe Instagram, acesta fiind un canal de publicitate puţin folosit în industria de asigurări din România.

 

 


Peisajul social media românesc în 2021: câţi romani folosesc reţelele sociale şi cât timp petrec online?

Conform datelor pentru ianuarie 2021 publicate în raportul Digital 2021 realizat de We Are Social şi Hootsuite, din populaţia de 19,18 milioane de oameni din România, 15,49 milioane sunt utilizatori de internet (80,7% din populaţie) şi 12 milioane de oameni sunt activi în reţelele sociale (62,6% din totalul populaţiei). Comparativ cu ianuarie 2020, numărul de utilizatori de internet din România a crescut în ianuarie 2021 cu 0,9%, iar cel al utilizatorilor reţelelor sociale, cu 9,1% (circa 1 milion de persoane).

Conform aceluiași raport, românii petrec, în medie, 7 ore şi 26 de minute pe Internet, şi 2 ore şi 16 de minute pe zi folosind reţelele sociale. În principal, din cei 12 milioane de români care folosesc în mod constant social media, 11,77 milioane accesează aceste reţele de pe mobil (adică 98,1%).

Facebook este pe locul 2, iar Instagram se situează pe locul 5 în topul celor mai utilizate reţele sociale de la noi din ţară: 91,1% dintre utilizatorii de internet, respectiv 60,6% au declarat că au accesat aceste platforme în ultima lună. Pe locul 1 se situează YouTube, cu 94,2% dintre utilizatori declarând că au accesat această reţea cel puţin o dată în ultima lună.

În România existau, în ianuarie 2021, 11 milioane de utilizatori de Facebook. În ceea ce priveşte împărţirea în funcţie de gen, 50,5% dintre utilizatorii de Facebook sunt femei şi 49,5%, bărbaţi. În medie, lunar, românii acordă postărilor de pe Facebook circa 18 like-uri lunar (22 femeile, 14 bărbaţii), lasă 8 comentarii (14 femeile, 5 bărbaţii), dau 2 share-uri (2 femeile, 1 bărbaţii) şi dau 22 de click-uri pe reclamele pe care le văd în această reţea de socializare (27 femeile, 18 bărbaţii).

În ceea ce priveşte Instagram, în ianuarie 2021 existau 5 milioane de utilizatori români pe această reţea de socializare, din care 53,1% femei şi 46,9% bărbaţi.

Companiile din asigurări şi brokeraj, din ce în ce mai interesate de prezenţa pe YouTube

Atât companiile de asigurări, cât şi cele de brokeraj din România sunt interesate de prezenţa pe YouTube, una dintre cele mai populare reţele sociale de la noi din ţară, arată analiza FivePlus Solutions. „Youtube câştigă teren şi în piaţa de asigurări faţă de anii trecuţi", menţionează reprezentanţii companiei.

Majoritatea companiilor de asigurare, respectiv o parte importantă a companiilor de brokeraj au canal de YouTube. Cu toate acestea, puţine companii se concentrează şi pe a creşte numărul de vizualizări. Materialele video contribuie la creşterea notorietăţii brandului. Video-ul este un mod de comunicare din ce în ce mai folosit, deoarece au fost eliminate limitările de viteză ale reţelei de internet şi generarea laborioasă a acestui tip de conţinut, au explicat reprezentanţii FivePlus Solutions.

YouTube în România în 2021: un utilizator petrece cel puţin 1 oră şi jumătate pe această reţea

Conform datelor pentru ianuarie 2021 publicate în raportul Digital 2021 realizat de We Are Social şi Hootsuite, în România există un total de cel puţin 11,80 milioane de utilizatori de YouTube, din care 51,4% bărbaţi şi 48,6% femei. Mai mult decât atât, YouTube este pe locul 1 în topul celor mai utilizate reţele sociale de la noi din ţară, întrecând Facebook-ul: 94,2% dintre utilizatorii de internet au declarat că au accesat această reţea cel puţin o dată în ultima lună, se arată în acelaşi raport.

Conform datelor Google România pentru anul 2020, citate de manafu.ro, 9 milioane dintre utilizatorii români de YouTube accesează această reţea zilnic. Un utilizator de YouTube român petrece, în medie, 1 oră şi 30 de minute pe platformă, timpul petrecut crescând cu 25% faţă de 2019.

Asigurătorii şi brokerii, prezenţi pe Google Maps

Chiar dacă pandemia de COVID-19 a afectat mobilitatea românilor, pentru domeniul asigurărilor, prezenţa fizică rămâne importantă, având în vedere specificul acestor produse financiare. Astfel, majoritatea companiilor de asigurare şi de brokeraj sunt prezente pe Harta Google, având sediul marcat pe acest instrument online, arată analiza FivePlus Solutions. Chiar dacă se lucrează mult online, majoritatea companiilor au semnalizată locaţia pe Harta Google, înţelegând că Google My Business este atât un reper care ajută partenerii de afaceri să îi localizeze mai uşor, cât şi un instrument pentru SEO localizat, au precizat reprezentanţii companiei.

Toate companiile de asigurare incluse în analiza FivePlus Solutions au locaţia fizică (sediul) semnalizată pe Harta Google, iar 90% dintre brokerii incluşi în analiză au locaţia fizică (sediul) semnalizată pe Harta Google.

Poziţionarea pe Harta Google ajută clienţii şi partenerii de afaceri să repereze mai uşor sediul companiei. De asemenea, prezenţa pe Harta Google este primul pas pentru a face SEO localizat, au subliniat reprezentanţii FivePlus Solutions.

Statistică Google: Google Maps ajută românii să economisească 3 ore pe an

Raportul Google Impact, realizat de Google, care a analizat efectele instrumentelor sale asupra îmbunătăţirii vieţii utilizatorilor, indică faptul că „Google Maps şi alte aplicaţii de localizare îi ajută pe oameni să găsească mai uşor restaurante şi companii, să se descurce în oraşe noi şi să ajungă mai repede şi mai uşor în diferite locuri."

Acest lucru este valabil inclusiv în România. De altfel, 2 din 3 utilizatori români de internet folosesc Google Maps cel puţin o dată pe lună, arată raportul Google. În total, „estimăm că utilizarea Google Maps ajută un român obişnuit să economisească trei ore pe an", se arată în analiză.

Despre FivePlus Solutions

FivePlus Solutions este o companie privată, formată din specialişti cu o experienţă de peste 20 ani în implementarea de soluţii de digitalizare, de tip Intranet/Internet. Aceştia îşi folosesc expertiza dobândită în zona de comunicare intra şi interorganizațională pentru a da un plus de valoare proiectelor, pentru a realiza infrastructuri optime din punct de vedere cost / performanță, şi pentru a adapta şi implementa soluţii IT profesionale.

Compania oferă un portofoliu consistent de servicii: consultanță, proiectare, dezvoltare, instalare & configurare soluţii, transfer de know-how, instruire, suport tehnic, care aduc valoare adăugată investiţiei şi astfel asigurăm o colaborare de succes pe termen lung. Expertiza lor cuprinde proiecte din cele mai variate zone ale tehnologiei informaţiei: dezvoltare aplicaţii software, implementare aplicaţii punctuale de business, promovare online şi e-commerce, dezvoltarea şi implementarea de sisteme complexe.

 

 

 

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Asigurători şi brokeri versus mediul digital din România anului 2021).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine: