PRIMM: EUROINS România a devenit liderul pieţei de asigurări din România. Ce înseamnă această poziţie pentru companie?Călin GRIGOROVICI: Poziția de lider al pieței de asigurări ne onorează, dar ne și obligă. Să fii liderul de piață, indiferent de domeniu, presupune multă responsabilitate. Toți ochii sunt îndreptați către tine și devii un model pentru industrie în general. EUROINS România își asumă rolul de lider și avem curajul să fim responsabili pentru această poziție, să găsim soluțiile de care piața are nevoie și care să îi inspire și pe ceilalți.PRIMM: Cum influenţează poziţia de lider activitatea şi priorităţile companiei?C.G.: În cadrul companiei EUROINS, unul dintre principiile după care ne ghidăm este să construim de așa manieră încât să trecem de la bine la excelent. Strategia noastră este clară și în aceste condițiii, execuția ei devine cu atât mai importantă. Pentru noi, cei care formăm echipa EUROINS, acest lucru înseamnă să continuăm să facem lucrurile pe care le facem bine deja, să îmbunătățim acolo unde este nevoie și, de ce nu, să ne și oprim din a face lucrurile care nu mai sunt necesare pentru că nu aduc valoare adăugată clienților. Practic, prioritățile nu s-au schimbat, pentru că urmăm direcțiile strategice stabilite la începutul anului trecut.
PRIMM: EUROINS România s-a concentrat în ultimul an cu precădere pe segmentul de business non-RCA. Care sunt direcţiile strategice?C.G.: Una din direcțiile strategice stabilite de noul management al EUROINS o constituie diversificarea portofoliului de produse și extinderea vânzărilor de produse facultative. Pentru a îndeplini aceste direcții strategice am mers pe 2 linii directoare: am efectuat dezvoltări, optimizări ale produselor și pe de altă parte am instruit și motivat forța de vânzări.
Totodată, pentru a face mai rapid întreg procesul de analiză și despăgubire a dosarelor de daună, am decis să avem o echipă dedicată și specializată pe acest tip de produse, care se ocupă de procesarea dosarelor de daună pe polițele facultative.În paralel, digitalizarea și optimizarea proceselor reprezintă o altă direcție strategică a EUROINS Romania. Și acest drum l-am început deja, vedem rezultate palpabile și feedbackuri pozitive care ne încurajează să continuăm pe mai departe.PRIMM: Cum au evoluat în acest an vânzările de asigurări facultative din portofoliu?C.G.: Brandul EUROINS se bucură de o revitalizare, iar creșterea încrederii clienților este dovedită de evoluția vânzărilor de polițe facultative. În prima parte a anului 2022, am avut creșteri semnificative a volumului de asigurări non-RCA. În medie, vorbim de o triplare a volumului de asigurări. Volumul de prime brute subscrise a avut și el un plus important și a ajuns la aproape 70 de milioane de lei în primele patru luni ale anului. Partenerii noștri brokeri au avut un rol important în această evoluție și le suntem recunoscători pentru colaborarea lor.
Creșterea am înregistrat-o pe toate liniile de business. Astfel, un număr important de români au ales EUROINS pentru asigurarea de călătorie și cea de asistență rutieră. La polițele de asigurare de călătorie, am relansat clauza de storno, care este extrem de apreciată, mai ales pe fondul pandemiei. O asigurare pentru un sejur în Europa costă doar 21 de lei, însă în cazul unor probleme de sănătate, pentru partea de îngrijiri medicale de urgență, despăgubirile ajung până la 5.000 de euro. La asistență rutieră, costul asigurării este foarte mic, dar poate fi de mare folos atunci când rămâi în pană pe marginea drumului. Atât la Asigurările de Călătorie, cât și la cele de Asistență Rutieră, am crescut de 7 ori anul acesta față de anul trecut.Pentru că am urmărit dezvoltarea liniei de business de asigurări auto facultative, rezultatele s-au văzut prin cererea pentru produsul CASCO oferit de EUROINS. Aici volumul de asigurări vândute este mai mare de 8 ori în 2022 față de perioada similară a anului trecut.Avem două variante de asigurare auto facultativă:» Casco Start: Produsul nostru vedetă, care este apreciat de clienți atât pentru că are un preț bun, cât și pentru faptul că emiterea se face simplu, fără inspecție de risc și fără formulare.
» Casco Complet: Este produsul care se adresează clienților care doresc o acoperire „completă” a riscurilor.
Vânzările de asigurări de sănătate au crescut de 2 ori și jumătate în prima parte a anului 2022, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Avem în portofoliu produse care pornesc de la 20 euro de persoană pe an și pot ajunge până la 1.000 de euro, pentru gama Premium.Cu un call-center medical, disponibil 24 de ore din 24, la care răspund chiar medici, oferim clienților noștri îndrumare medicală încă de la primul contact cu noi. Proximitatea clinicilor joacă un rol foarte important pentru clienți și de aceea avem o rețea cu peste 1.000 de centre medicale din toată țara. Decontarea costurilor pentru serviciile din cadrul acestor centre medicale se realizează direct către clinica medicală parteneră. Asigurarea acoperă serviciile medicale necesare pentru un act medical complet: consultații, analize, investigații, intervenții chirurgicale, spitalizare, recuperare medicală. Polița include și un sistem de beneficii consistente la reînnoirea ei, cum ar fi monitorizarea sarcinii și naștere, implant dentar.Cum în ultimii ani românii au petrecut mai mult timp în casă, au ajuns să aprecieze tot mai mult siguranța pe care o pot avea pentru locuința în care stau. Cifrele de până acum ne arată o dublare a vânzărilor în prima parte a acestui an față de nivelul de anul trecut. Avem argumente importante pentru care clienții ne aleg. Pentru că oferim un preț bun, clienții apreciază raportul dintre banii investiți în poliță și acoperirile pe care le primesc. Știm cât de importantă este viteza de reacție în situații dificile, de aceea oferim clienților asistență tehnică de urgență, ceea ce înseamnă, de exemplu, o intervenție promptă din partea unui instalator.EUROINS inovează. Și spun asta pentru că suntem în contact permanent cu clienții și brokerii de asigurări și putem în timp real să adaptăm produsele, să le personalizăm de la client la client. Și am să vă dau un exemplu: auzim des că sportul trebuie să facă parte din viața noastră și că sportul înseamnă o viață sănătoasă, dar pentru copiii sportivi există puține soluții de asigurare în acest sens. Azi, EUROINS are în portofoliul de asigurări opțiunea perfectă pentru astfel de situații. Cei mici sunt imprevizibili, ceea ce înseamnă că sunt predispuși la accidente de toate felurile. Asigurarea noastră costă 30 de euro pe an, iar despăgubirile oferite sunt cu adevărat utile în cazul unui accident. De exemplu, copilul dumneavoastră învață să meargă pe bicicletă, se întâmplă un accident, iar cel mic suferă o fractură. În urmă acestei situații nefericite se declanșează automat următoarele clauze: 500 de euro despăgubiri pentru orice fractură, iar în cazul în care este nevoie de operație, părinții vor primi un sprijin de 1.000 de euro. Decontăm în plus și contravaloarea a 500 de euro pentru medicamentele și îngrijirea post operație, iar pentru fiecare zi în care copilul stă acasă, părinții vor primi echivalentul a 20 de euro pentru un tutore sau meditații. Toate aceste beneficii sunt incluse, în condițiile în care asigurarea a costat doar 30 de euro pe an și este valabilă și pentru accidente precum cele casnice sau multe alte situații imprevizibile.PRIMM: În ceea ce priveşte vânzările de poliţe RCA ce noutăţi aveţi în acest an?C.G.: Vânzarea de polițe RCA pe care am înregistrat-o în primele luni ale anului reflectă politica EUROINS de a subscrie riscuri într-o maniera sustenabilă și echilibrată. Turbulențele create pe piață asigurărilor la finalul lui 2021, prin falimentul CITY Insurance, își vor face simțită prezența și în 2022. Din nefericire, numărul mare de accidente cauzate de șoferi precum și gravitatea acestora, vor continua să influențeze negativ atât sectorul asigurărilor, cât și prețul poliței RCA. Este important să comunicăm în permanență faptul că RCA este o poliță de răspundere civilă care acoperă daunele materiale sau umane produse de șofer, și nu este doar o simplă asigurare auto.
E momentul să ne oprim din a considera asigurarea RCA o asigurare a mașinii. Nu este. Este o asigurare de răspundere civilă, prin care îți asiguri vina în cazul unui incident în timp ce “mânuiești arma”, sintagmă pe care o traducem prin “condusul mașinii”.PRIMM: Termenul mediu de achitare a despăgubirii RCA a scăzut constant. La ce nivel este acum şi care a fost strategia care a condus la acest rezultat?C.G.: EUROINS a plătit daunele în doar 5 zile în medie, în T1 2022, cu 25% mai rapid decât plățile din ultima parte a anului 2021. Procesăm în medie 12.000 de dosare de daună în fiecare lună. Acest lucru nu este deloc ușor. Volumul mare și implicațiile sunt importante și de aceea este nevoie de o atenție deosebită din partea specialiștilor EUROINS.
În trimestrul 1 al anului am plătit 35.000 de dosare, într-un termen de doar 5 zile din momentul în care clienții au depus cererea de despăgubire. Termenul de plată este un indicator care s-a îmbunătățit constant în ultimul an. De exemplu, în T4 2021, EUROINS România a raportat oficial Autorității de Supraveghere Financiară că a plătit daune în medie în 6,8 zile. Rezultatele actuale arată o evoluție semnificativă față de anul trecut.Performanța EUROINS România, în prima parte a acestui an, vine ca urmare a schimbărilor începute în 2021, alături de creșterea echipei de experți, digitalizarea companiei și îmbunătățirea experienței clienților în toate serviciile pe care le oferim.PRIMM: Cum apreciaţi că s-a schimbat în acest an atitudinea clienţilor faţă de asigurări?C.G.: Pentru noi este foarte important să ne ascultăm clienții, să înțelegem care sunt așteptările și nevoile lor. În trimestrul I al anului am realizat un amplu studiu de piață. Atunci când au fost rugați să aleagă primele 3 riscuri pentru care ar opta pentru o asigurare, respondenții au nominalizat spitalizarea pe primul loc, cu un procent de 58%, daunele posibile provocate locuinței se află pe locul doi în opțiunile românilor pentru o asigurare, cu un procent de 51% dintre alegeri, iar riscul de îmbolnăvire se află pe locul trei în motivația pentru o asigurare, cu un procent de 35% dintre opțiuni.
Totodată, vedem preocupare tot mai mare pentru intervenții chirurgicale, invaliditate și deces. Practic, asistăm la o reprioritizare a nevoilor. Mașina nu mai deține locul întâi, atunci când românii se gândesc la o asigurare. Lucrul de acasă și nevoia de a avea grijă de sănătate ne face să ne gândim în primul rând la siguranța noastră și a celor dragi, precum și la locuința devenită pentru mulți dintre noi nu doar cămin, ci și birou.PRIMM: În ultimii ani EUROINS a trecut şi printr-un proces de digitalizare, accelerat şi de pandemie. Cum a decurs acesta şi ce obiective mai aveţi în acest sens?C.G.: Un bun exemplu de digitalizare îl reprezintă implementarea platformei online de notificare a daunelor RCA. Este vorba despre dauneonline.EUROINS.ro. Utilizând această aplicație online, clienții pot notifica dauna rapid, au siguranța că ne-au transmis toate informațiile necesare, iar acest lucru ne ajută și pe noi în procesarea rapidă și eficientă a dosarelor.
În zona de vânzări, implementăm produse noi în aplicațiile puse la dispoziția agenților și optimizăm procesele de emitere electronică a asigurărilor – spre exemplu în luna aprilie am implementat o modalitate rapidă de emitere a unei polițe dedicate întreprinderilor mici și mijlocii.Totodată, avem în vedere și modernizarea paginii de internet și construirea ei punând în centru utilizatorul.PRIMM: Ce alte obiective are compania până la final de an?C.G.: Avem obiective îndrăznețe și lucrăm la surprize pe care de-abia așteptăm să le anunțăm public. Nu ne place să ne lăudăm, ci vrem să dovedim prin fapte că realizăm tot ceea ce ne propunem. Vă pot dezvălui că investim în marketing, pentru că ne dorim să aducem asigurările cât mai aproape de inimile românilor. Cred că mulți dintre noi au uitat de importanța asigurărilor, de rolul lor de a ajuta persoanele aflate în dificultate. E timpul să ne reamintim cu toții cât de liniștită poate fi viața atunci când ai încheiate asigurările atât de necesare pentru a trece cu ușurință încercările și riscurile pe care viața ni le rezervă zi de zi.