PRIMM: Ați preluat conducerea DAW Management într-o perioadă plină de provocări, dar și de oportunități. Care sunt principalele obiective pe care le aveți în perioada următoare?Delia TRĂISTARU: Sunt onorată și consider o reală oportunitate și provocare profesională faptul că am preluat conducerea DAW Management Broker în perioada actualei pandemii, perioadă în care am căutat mereu soluțiile optime de adaptare și chiar de dezvoltare a liniilor de business.
Provocarea a venit odată cu necesitatea accelerării schimbării și îmbunătățirii proceselor de vânzare, negociere cu clienții, digitalizarea rapidă a proceselor ante și post vânzare în procent cât mai mare.
Obiectivele pe termen scurt și mediu sunt cele de a continua să oferim clienților noștri servicii și soluții de asigurare optime, de a veni în sprijinul lor prin consultanță la nivel înalt.
Pe termen lung, DAW Management Broker își dorește păstrarea poziției de top în piața asigurărilor și dezvoltarea intermedierilor non-auto. În acest sens, avem în vedere dezvoltarea echilibrată a portofoliului de clienți și a produselor de asigurare intermediate. Avem, de asemenea, în vedere creșterea susținută a produselor de asigurare de viață și sănătate prin creșterea gradului de informare a clienților noștri privind reala necesitate a acestor tipuri de asigurări. În acest context, perioada pandemiei este o perioadă oportună, întrucât multitudinea schimbărilor actuale ne-a determinat să regândim lucruri pe care în trecut nu aveam timp să le aprofundăm și analizăm.
PRIMM: În plină pandemie cum au fost rearanjate prioritățile și cum au impactat acestea activitatea DAW Management?D.T.: Prioritățile au fost regândite rapid, s-au pus în aplicare și au funcționat; ne bucurăm că întreaga noastră echipă a răspuns pozitiv și prompt, înțelegând perioada grea pe care o traversăm cu toții. Astfel clienții noștri nu au avut de suferit, găsind pentru fiecare în parte soluția optimă de încheiere și înmânare a polițelor.
Din fericire, activitățile curente ale noastre s-au adaptat noilor cerințe ale situației pandemiei, s-au transformat și mai mult în etape digitale iar flexibilitatea în abordarea schimbărilor ne-a facut să vedem partea bună a pandemiei.
PRIMM: Cum au evoluat afacerile brokerului anul acesta și care au fost liniile de business care au avut un avans deosebit?D.T.: Deși am traversat o perioadă plină de provocări în găsirea soluțiilor de adaptare rapidă și eficientă, ne bucurăm că afacerile noastre au crescut în liniile previzionate la începutul anului, creșterea simțindu-se inclusiv în sectorul de asigurări de locuințe/agricole/bunuri în tranzit. Nu ne oprim din planurile de dezvoltare și continuăm cu forțe noi până la atingerea obiectivelor companiei.
PRIMM: Care este cea mai importantă lecție învățată în pandemie, pe care o veți aplica și în viitor?D.T.: „Orice virus are cel puțin două caracteristici: pericolul și oportunitatea””
În consecință, am simțit cu toții nevoia de a învăța lecția schimbării și de a aplica și folosi în viitor cuvinte precum flexibilitate, comunicare eficientă, sustenabilitate, perseverență și optimism.
PRIMM: Numiți 3 avantaje aduse de pandemie pentru DAW Management și pentru industria de asigurări!D.T.: Un mare avantaj experimentat de noi toți a fost accelerarea digitalizării proceselor, despre care s-a tot discutat în ultimii ani și pe care pandemia ne-a forțat să le punem în aplicare și să le îmbunătățim din mers.
Un al doilea avantaj considerăm că a fost câștigul de timp pe care l-am avut cu toții. Am sesizat că majoritatea clienților au început să se gândească mai mult la asigurările de sănătate, de viață, să fie mai receptivi și răbdători, să pună întrebări referitoare la aceste produse.
Al treilea avantaj ar fi conștientizarea a cât de rapid se poate schimba viața, iar pentru unii conștientizarea a însemnat aprofundarea acoperirii riscurilor prin polițe de asigurare, pentru alții a însemnat necesitatea existenței planului de rezervă, iar alții au văzut siguranța în încheierea polițelor de asigurări complexe.
PRIMM: Care este planul dumneavoastră pentru a depăși provocările aduse de pandemie?D.T.: Vom continua să fim flexibili și atenți la nevoile clienților, pentru a depăși perioada pandemiei. Am văzut și simțit inclusiv sprijinul asigurătorilor în această perioadă, iar împreună cu aceștia am putut ajuta clienții prin reeșalonarea plății primelor de asigurare, acordarea unei perioade mai mari de grație la plata ratelor, includerea riscului COVID-19 în asigurările de viață, sănătate, călătorie.
Este evident că toată această perioadă a pandemiei a produs schimbări în comportamentul clienților și sperăm ca schimbările în bine să fie de lungă durată, iar oamenii să conștientizeze în număr cât mai mare că asigurările sunt un punct de sprijin important.
PRIMM: Cum vedeți viitorul pieței de asigurări? D.T.: Piața de asigurări va rămâne un pilon important în economie, chiar dacă statisticile perioadei pandemiei și post pandemie nu sunt cele mai optimiste. Datorită perioadei actuale, focus-ul este pe vânzarea online. Polițele de asigurare obligatorii se pot vinde și online, dar restul tipurilor de asigurări necesită interacțiune cu factorul uman, întâlnire cu potențialul client care are nevoie să i se explice și să înțeleagă riscurile adaptate necesităților până la decizia finală de încheiere a polițelor.