Un studiu recent, realizat pe 7.200 de angajaţi de către Gallup, evidenţiază faptul că pentru 50% dintre ei principalul motiv al renunţării la un anume job a fost ... managerul direct.
Să fii un lider - adică cel care îşi ghidează oamenii din echipa spre un scop sau o viziune, inspirându-i prin comunicare, respect, pasiune şi coaching, crescând astfel implicarea şi productivitatea echipei - este cu siguranţă un rol care are în spate multă muncă şi dezvoltare personală continuă.
Revenind la cercetarea Gallup, aceasta evidenţiază cinci calităţi pe care le are un lider:
Pentru a avea un tablou complet, putem adăuga acestor calităţi şi pe cele evidenţiate de către Google's Project Oxygen, care a identificat alte opt calităţi ale unui adevărat lider:
Totodată, studiile subliniază că cele mai multe dintre aceste calităţi au la bază dezvoltarea inteligenţei emoţionale. Poate că tocmai de aceea conducerea oamenilor bazată pe inteligenta emoţională inspiră şi stimulează pasiunea şi entuziasmul, susţine motivaţia angajaţilor şi sentimentul de apartenenţă.
Cei care şi-au dezvoltat aceste abilităţi emoţionale se cunosc mai bine pe sine, îşi pot controla mai bine emoţiile şi îşi pot pondera excesele comportamentale. Totodată, sunt mai empatici şi pot dezvolta relaţii personale mult mai armonioase.
Încheiem cu întrebarea zilei ...
Oare ne ducem cu mai mult drag la job atunci când suntem conduşi de lideri care (ne) inspiră sau când suntem (doar) mai bine plătiţi?
****
Rândurile de mai sus descriu doar una din zecile de soluţii şi idei care ţin de tehnicile de "well being" oferite de către compania Repliqa, prin care poţi ajunge să ai angajaţi mai mulţumiţi şi mai motivaţi.